Thursday, Apr 2, 2020

صفحه نخست » مرکز پژوهشی اسرائیل: ساخت واکسن را به پایان رسانده ایم، آزمایش بالینی سه هفته دیگر آغاز می شود

israel_040120.jpgرادیو اسرائیل - یک مرکز پژوهشی امور بیولوژیک در اسرائیل، به طور همزمان اعلام کرد که حدود دو ماه دیگر آزمایش واکسن ضد کورونا را به روی انسان آغاز خواهد کرد. این سخنان به مفهوم آن است که آزمایش واکسن به روی حیوانات در آخرین مراحل خود قرار دارد و به زودی مرحله سرنوشت ساز، یعنی آزمایش واقعی واکسن به روی انسان انجام خواهد گرفت. چند روز پیش این مرکز بیولوژیک رسما به نخست وزیر اطلاع داده بود که همه چیز برای انجام مرحله بالینی این واکسن آماده شده است.

پروفسور خن کاتس رئیس آزمایشگاه میگال در شمال اسرائیل به خبرنگاران گفت که پروتئین مورد نیاز برای ایجاد این واکسن فراهم گردیده و به مرحله آزمایش واکسن به روی انسان رسیده اند. پروتئین مهمترین ماده تغذیه برای کورونا می باشد و کشف انواع دیگری از پروتئین که ممکن است موجب مرگ ویروس شود، می تواند برای تولید واکسن راهگشا باشد.

روسای این آزمایشگاه ابراز خوش بینی می کند که تا سه هفته دیگر واکسن ضد کورونا آماده مصرف شود و حداکثر تا سه ماه دیگر وارد بازار گردد و در دسترس همگان قرار گیرد.

هم اکنون تلاش های مشابهی در چندین کشور جهان صورت می گیرد، ولی از میزان پیشرفت آن خبر موثقی در دست نیست. دانشمندان ایرانی نیز در هفته های اخیر به این تلاش پیوسته اند و در تهران اعلام شد که همکاری ثمربخشی با دانشمندان چین در این زمینه، به زودی آغاز خواهد گردید.

در آزمایشگاه اسرائیلی میگال، چهار سال پیش واکسن ضد برونشیت عفونی ساخته شد که در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت و جان هزاران نفر را نجات داد. این بیماری به نام "آنفلوآنزای مرغی" شهرت یافته بود.

همزمان، سازمان ملی امداد رسانی های پزشکی اسرائیل به نام "ماگن داوید سرخ" که معادل صلیب سرخ است، اعلام داشت که برخی بیماران کورونایی را با آن چه که "واکسن مفعولی" نام گرفته، مورد رسیدگی قرار می دهد.

فرض این نهاد کمک های اولیه در اسرائیل، موسوم به "ماگن داوید سرخ" بر این است که افراد شفا یافته از ویروس کورونا، نوعی پادگن در بدن خود تولید کرده اند که می تواند با انتقال به دیگران، آنها را از واگیری به کورونا در امان بدارد. این پادگن را می توان از پلاسمای فردی که از بیماری شفا یافته به دست آورد. هم اکنون این احتمال بررسی می شود که وارد کردن این پادگن به بدن فرد بیمار، ممکن است برای درمان او از بیماری، موثر باشد

رئیس ماگن داوید سرخ در یک پیام عمومی، از همه کسانی که از ویروس کورونا شفا یافته اند درخواست کرد خود را به آن نهاد معرفی کنند تا از پلاسمای آنها بتوان پادگن لازم را استخراج کرد و برای درمان بیماران دیگر از آن استفاده کرد. او گفت که نتایج نخستین از این شیوه درمانی رضایت بخش بوده و نهاد امداد رسانی پزشکی اسرائیل قصد دارد استفاده از آن را گسترش دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy