Monday, May 4, 2020

صفحه نخست » حمله به انبار سلاح مرتبط با ایران در حلب

allepo_050320.jpgالعربیه - جنگنده‌های اسرائیلی شامگاه دوشنبه 4 ماه مه 2020 در حمله‌ای هوایی مرکز تحقیقات توسعه موشکی ایران و سوریه در شهر حلب را با 12 فروند موشک هدف قرار دادند.

برخی منابع به «العربیه» و«الحدث» گفتند که جنگنده‌های اسرائیلی شامگاه دوشنبه در حملاتی هوایی مرکز تحقیقات علمی وابسته به رژیم سوریه در شهر حلب را با 12 فروند موشک هدف قرار دادند.

بنا به گفته این منابع طی این حمله دو اسکادران از جنگنده‌های اسرائیلی مرکز تحقیقات علمی وابسته به رژیم سوریه که گمان می‌رود حاوی برنامه توسعه موشکی سوریه با همکاری ایران باشد را با شلیک 12 موشک که 5 فروند از آنها به هدف اصابت کرده‌اند، به طور کامل منهدم کردند.

پیش از این رسانه‌های رژیم سوریه اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور به حمله جنگنده‌های اسرائیلی به این مرکز تحقیقات در شهر حلب واکنش نشان داده است.

شایان ذکر است که این مرکز تحقیقات در گذشته بخشی از تاسیسات تولید سلاح‌های شیمیایی و سوخت جامد موشک‌ها بوده که اکنون به مرکز تحقیقاتی برای ساخت ابزار‌های دقیق برای بالا بردن دقت موشک‌ها با استفاده از فناوری‌های ایرانی تبدیل شده است.

از سویی دیدبان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که « انفجارهایی مواضع نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان ایرانی را در کارگاه‌های دفاع در شرق حلب هدف قرار داده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

دیدبان حقوق بشر سوریه در ادامه گفت که در این حملات هوایی «شعبه 247 و کارگاه‌های دفاع در السفیره» واقع در شرق حلب هدف قرار گرفتند که طی این حملات زاغه‌های مهمات منهدم شده و هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره حجم خسارت‌های وارده منتشر نشده است.
دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که اسرائیل در حملات هوایی دیگری نیز شرق سوریه را بمباران کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه بدون انتشار اطلاعاتی درباره میزان خسارت‌های وارده، گفت:« همزمان با پرواز جنگنده‌های ناشناسی که ترجیحا اسرائیلی هستند صدای سه انفجار مهیب در صحرای المیادین در حومه شهر دیرالزور شنیده شده که مواضع استقرار شبه‌نظامیان ایرانی را هدف قرار داده است».

اسرائیل در سال‌های گذشته بر تعداد حملات خود به خاک سوریه افزوده و در این راستا به طور اساسی مواضع ارتش سوریه، مقرهای ایرانی و دیگر اهداف متعلق به حزب الله لبنان را هدف قرار داده است.

بنا به رسانه‌های رسمی سوریه شامگاه پنج‌شنبه گذشته بالگردهای نظامی اسرائیلی از آسمان جولان اشغالی موشک‌هایی را به سوی مواضعی در جنوب سوریه شلیک کردند که طی این بمباران‌ها تنها خسارت‌هایی مادی وارد شده است.

حملات شامگاه پنج‌شنبه بالگردهای اسرائيلی پس از حملات هوایی مشابهی صورت می‌گیرد که مقامات سوریه اسرائیل را به انجام آن متهم ساخته‌اند.

از سویی اسرائیل همواره تاکید می‌کند که به مقابله با تلاش‌های ایران برای تقویت حضور نظامی‌اش در سوریه و ارسال سلاح‌های پیشرفته به حزب الله لبنان ادامه خواهد داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy