Wednesday, May 6, 2020

صفحه نخست » خاکسپاری نجف دریابندری بدون تجمع و مراسم تشییع‌ جنازه

driabandari.jpg ایران اینترنشنال - پیکر نجف دریابندری، نویسنده و مترجم معروف ایرانی، به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، بدون برگزاری مراسم تشییع جنازه در گورستان بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

رسانه‌های ایران، روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت، با انتشار عکس‌هایی، گزارش دادند که پیکر دریابندری در کنار فهیمه راستکار، همسر هنرمندش به خاک سپرده شد.

همچنین خاکسپاری دریابندری تنها با حضور چند نفر از جمله خانواده و بدون حضور چهره‌های ادبی انجام شد.

خانواده این مترجم پیشتر از علاقه‌مندانش خواسته بودند که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم خاکسپاری شرکت نکنند.

نجف دریابندری که با انتشار ترجمه «وداع با اسلحه» نوشته ارنست همینگوی در اوایل دهه ۱۳۳۰ کار حرفه‌ای ترجمه ادبی را آغاز کرد، دو روز پیش در ۹۰ سالگی درگذشت.

***

پیکر نجف دریابندری زیر باران آرام گرفت

ایسنا - پیکر نجف دریابندری زیر نم‌نم باران بهاری و به اجبار شرایط ناشی از کرونا، بدون حضور علاقه مندانش و با حضور جمع محدودی به خانه ابدی‌ بدرقه شد.

به گزارش ایسنا، مراسم خاکسپاری این مترجم و نویسنده پیشکسوت، ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) پس از انتقال از بهشت زهرای تهران، در قطعه نام آوران بهشت سکینه کرج برگزار شد.

این مراسم به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی، با حضور جمع محدودی از جمله خانواده و آشنایان از جمله همکارانش در نشر کارنامه، و بدون حضور علاقه‌مندانش و چهره‌های ادبی و هنری و بدون سخنرانی برگزار شد.

پیکر نجف دریابندری در قطعه ۱۲، ردیف ۳، شماره ۷۴ بهشت سکینه در کنار فهیمه راستکار، همسر هنرمندش، آرام گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy