Tuesday, May 5, 2020

صفحه نخست » چین با انجام تحقیق بین المللی دربارۀ منشاء ویروس کرونا در شرایط حاضر مخالف است

corona_China.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - "شن شو"، سفیر چین در نمایندگی سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که این کشور مخالف تحقیق بین المللی دربارۀ منشاء ویروس کرونا است، مادام که شیوع جهانی کرونا و اتهامات واشنگتن علیه پکن خاتمه نیافته‌اند. نمایندۀ چین گفته است که "اولویت نخست در حال حاضر مبارزه با شیوع جهانی ویروس کرونا تا پیروزی نهایی است. "

نمایندۀ چین همچنین با اعزام کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به شهر "ووهان" که به عنوان منشاء ویروس کرونا شناخته می‌شود، مخالفت کرده و می‌گوید که شرایط دیپلماتیک برای این کار مساعد نیست. سفیر چین بار دیگر با اظهارات رهبران آمریکا در این زمینه مخالفت کرده که می‌گویند ویروس کرونا از طریق یک آزمایشگاه تحقیقاتی چین در شهر "ووهان" تصادفاً به بیرون و سپس به جهان سرایت کرده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

نمایندۀ چین از اظهارات مقامات آمریکا به عنوان "ویروس سیاسی" غیرقابل قبول یاد کرد و افزود که "همۀ تلاش‌ها باید صرف مبارزه با ویروس حقیقی شود. " "شن شو" انجام تحقیق از سوی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت را دربارۀ منشاء ویروس کرونا به تعریف اولویت‌ها و ایجاد فضای سالم موکول کرد. وی همچنین رئیس جمهوری و وزیر امور خارجۀ آمریکا را متهم ساخت که با اظهارات خود مبارزه جهانی با ویروس کرونا را با مشکل روبرو می‌کنند و می‌کوشند با این کار توجه عمومی را از مسئولیت خود در شیوع ویروس کرونا در آمریکا منحرف سازند. دونالد ترامپ و مایک پمپئو گفته‌اند اسنادی در اختیار دارند که نشان می‌دهند ویروس کرونا از یک آزمایشگاه تحقیقاتی شهر "ووهان" بیرون آمده است.

نمایندۀ چین در سازمان ملل گفته است که اگر رئیس جمهوری و وزیر امور خارجۀ آمریکا حقیقتاً اسنادی در تأئید ادعای خود دارند، بهتر است آنها را منتشر کنند تا دانشمندان بتوانند به آنها پاسخ بدهند.

تلویزیون دولتی چین اظهارات رهبران واشنگتن را "جنون آمیز" خوانده و سازمان جهانی بهداشت گفته است که در نبود اسناد سخنان رهبران آمریکا کلی گویی است. به گفتۀ غالب پژوهشگران، ویروس کرونا از طریق حیوان به انسان منتقل شده و مقامات پکن یک بازار عرضه کنندۀ حیوانات وحشی در شهر "ووهان" را منشاء ویروس کرونا می‌دانند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy