Tuesday, May 5, 2020

صفحه نخست » ونزوئلا دو "مزدور" آمریکایی را به اتهام تلاش برای کودتا بازداشت کرد

venezuels_050720.jpgبی بی سی - نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا می‌گوید۱۳ نفر از جمله دو آمریکایی به اتهام "تلاش برای کودتا" بازداشت شده‌اند.

آقای مادورو در یک برنامه زنده تلویزیونی با نشان دادن گذرنامه و اعلام نام این دو آمریکایی گفت آنها برای یک شرکت امنیتی در فلوریدا کار می‌کردند.

رئیس جمهوری ونزوئلا این افراد را "مزدور" خواند و گفت آنها می‌خواستند نقش "رمبو" را بازی کنند.

دولت ونزوئلا دیروز نیز از کشته شدن هشت مردم مسلح خبر داده و گفته بود آنها سوار بر قایق قصد داشتند از سواحل کلمبیا وارد این کشور شوند. دولت کلمبیا از مخالفان دولت ونزوئلا حمایت می‌کند.

نیکلاس مادورو، دولت آمریکا را به رهبری "کودتا" علیه خود متهم می‌کند با این همه او اخیرا برای گفت‌وگو با مقامات آمریکایی ابراز آمادگی کرده است.

در ونزوئلا چه می‌گذرد؟

پس از یک سال تلاش ناکام برای برکنار کردن مادورو، به نظر می‌رسد خوان گوآیدو رهبر مخالفان نتوانسته مخالفان دولت را متحد کند.

با وجود تنش‌های داخلی و فشارهای خارجی دولت مادورو در ماه‌های اخیر موفق شده با حفظ حمایت ارتش خود را تثبیت کند.

دولت آمریکا برای اعمال فشار بیشتر بر دولت و وادار کردن آقای مادورو به ترک قدرت، این ماه تحریم‌های بیشتری را علیه ونزوئلا وضع کرد.

آقای مادورو تائید کرده که در چند ماه گذشته، دولتش مذاکراتی با چهره‌های بلندپایه دولت دونالد ترامپ داشته است.

اعتراض‌های خیابانی از ژانویه سال گذشته و پس از انتخابات پارلمانی در ونزوئلا آغاز شد،

تلویزیون دولتی ونزوئلا لوئیز پارا، از متحدان سابق خوان گوآیدو را به عنوان رئیس شورای ملی معرفی کرد اما آقای گوآیدو در جلسه‌ای دیگر در دفتر روزنامه ناسیونال به عنوان رئیس مجلس سوگند یاد کرد.

خوان گوآیدو بعد خود را رئیس‌جمهور خواند و حدود ۶۰ کشور از جمله آمریکا و کشورهای غربی ریاست جمهوری را به رسمیت شناختند و آمریکا برای او پیام تبریک فرستاد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy