Friday, May 8, 2020

صفحه نخست » ادامه درگیری های سپاه با گروه‌های مسلح کرد در ارتفاعات دیواندره

sepahkurd_050920.jpgایران اینترنشنال - سازمان حقوق بشری هەنگاو، خبر داد که روز شنبه، ۲۰ اردیبهشت، در ارتفاعات دیواندره میان نیروهای سپاه پاسداران و نیروهای یکی از گروه‌های مسلح کرد درگیری رخ داده است. روز ۱۶ اردیبهشت نیز در درگیری در این منطقه سه نیروی سپاه پاسداران کشته شده بودند.

بر اساس این گزارش، این درگیری در ارتفاعات «چلچمە» و نزدیکی روستای «شاه قلعە» روی دادە و توپخانەهای سپاه پاسداران ارتفاعات منطقە را هدف قرار دادەاند.

هه‌نگاو افزود بالگردهای سپاه پاسداران در این منطقه حضور دارند.

شبکه حقوق بشر کردستان نیز خبر داد که نیروهای سپاه پاسداران از هفته گذشته در جاده‌های منتهی به این منطقه مستقر شده و با ایجاد ایست و بازرسی از رفت و آمد به این مناطق جلوگیری می‌کنند.

روز ۱۶ اردیبهشت در جریان درگیری نیروهای سپاه پاسداران با اعضای یک گروه مسلح ناشناس در دیواندره، شکیبا سلیمی، معاون عملیات قرارگاه استانی سپاه کردستان، جعفر نظامپور و محمد شکری، دو پاسدار، کشته شدند.

تاکنون هیچ کدام از احزاب و گروه‌های مسلح کرد حضور نیروهای خود در این درگیری‌ها را به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند. در برخی از گزارش‌ها اعلام شده بود که نیروهای گروه پژاک در این مناطق حضور دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy