Thursday, May 21, 2020

صفحه نخست » آماده باش ارتش ونزوئلا برای حفاظت از نفتکش های ایران در مقابل آمریکا

ven_052120.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، ضمن ابراز خرسندی از ورود قریب الوقوع نفت کش های ایرانی به آب های تجاری کشورش به ایالات متحد آمریکا هشدار داد که مانع از رسیدن این نفتکش ها به بنادر ونزوئلا نشود در غیر این صورت با واکنش جدّی کاراکاس روبرو خواهد شد.

رئیس جمهوری ونزوئلا که این هشدار را در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد، افزود : "خود را برای هر چیزی در هر لحظه آماده کرده ایم." نیکلاس مادورو ضمن قدردانی از تهران برای ارسال پنج کشتی حامل بنزین به ونزوئلا از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور متحد ونزوئلا یاد کرد و گفت که او "از حمایت های تهران در مقابل سیاست های خصمانۀ واشنگتن تشکر می کند."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

همزمان وزیر دفاع ونزوئلا، ولادیمیر پادرینو لوپز، تأکید کرد که برای حفاظت از ورود نفت کش های ایران و محموله های نفتی آنها به بنادر ونزوئلا تدابیر نظامی اتخاذ می کند. وزیر دفاع ونزوئلا تصریح کرد : "هنگامی که نفت کش های ایرانی وارد منطقۀ اقتصادی انحصاری ما بشوند ناوها و هواپیماهای نیروهای مسلح ونزوئلا از آنها حفاظت خواهند کرد."

خوآن گایدو، رهبر مخالفان حکومت ونزوئلا، ضمن اعلام مخالفت خود با اعزام نفت کش های ایرانی به ونزوئلا گفت که حکومت کاراکاس برای پرداخت محوله های بنزین ایران از معادن جنوب ونزوئلا به طور غیرقانونی طلا استخراج کرده است. خوآن گایدو تصریح کرد که رهبران کاراکاس "بهای بنزین ارسالی ایران را با طلای خون می پردازند." رهبر مخالفان حکومت مادورو تقویت پیوندهای دو رژیم ونزوئلا و ایران را برای کل منطقۀ آمریکای لاتین خطرناک خواند.

فرماندۀ نیروی دریایی آمریکا در کارائیب، دریاسالار کریگ فالر، دوشنبه گذشته اعلام کرد که ایالات متحد آمریکا با نگرانی اقدام های ایران را در قبال ونزوئلا دنبال می کند. وزارت دفاع آمریکا پیشتر گفته بود که گزینه هایی را برای مقابله با اعزام نفت کش های ایران به سوی ونزوئلا به دونالد ترامپ پیشنهاد کرده است. در واکنش، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل، آنتونیو گوترش، نسبت به هر گونه اقدام دریایی آمریکا در کارائیب برای ممانعت از ورود کشتی های ایران به بنادر ونزوئلا هشدار داده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy