Friday, May 29, 2020

صفحه نخست » واکنش معنادار توئیتر سایت رهبری به ماجرای قتل فجیع رومینا اشرفی توسط پدرش

باشگاه خبرنگاران نوشت: حساب توئیتری «ریحانه» منتسب به دفتر رهبر معظم انقلاب، مطلبی را در واکنش به ماجرای قتل رومینا اشرفی توسط پدرش منتشر کرد.

به دنبال جریان رسانه‌ای قتل رومینا اشرفی توسط پدرش، حساب توئیتری «ریحانه» منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، بخشی از بیانات ایشان را درباره جایگاه زن و مجازات سخت برای برخورد با خاطیان را منتشر کرد.

صفحه «ریحانه» که بیشترین مطالب خود را پیرامون حوزه زن و خانواده در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر می‌کند، در واکنش به جریان رومینا اشرفی نوشت:

5399922.jpg«رهبر انقلاب: جامعه، هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی، باید با کسانی که تعدّی به زن را حقّ خودشان می‌دانند، برخورد سخت بکند؛ قانون هم باید در این زمینه مجازات‌های سختی را پیش‌بینی کند.»

به گزارش رادیو فردا این حساب توییتری البته همزمان دو توییت دیگر هم منتشر کرده و اظهاراتی از رهبر جمهوری اسلامی در انتقاد و حمله به کشورهای غربی در حوزه زنان را بازتاب داده است.

در این توییت‌ها، خشونت علیه زنان در ایران جزء «موارد استثنایی» توصیف شده و در مقابل ادعا شده است که کشورهای غربی باید در زمینه حقوق بشر و زنان «نقطه نظرهای خود را به ما نزدیک کنند».

این اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در حالی بازنشر شده است که خبرگزاری ایرنا آذرماه ۹۸ در گزارشی نوشت که در ایران «آمار خشونت علیه زنان به ۶۰ درصد» می‌رسد. این آمار مشابه آمار خشونت علیه زنان در بسیاری از کشورها است.

پیش از خامنه‌ای، حسن روحانی، رئيس‌ جمهور ایران نیز خواسته بود تدوین قوانینی سفت و سخت در رابطه با آن‌ چه «قتل‌های ناموسی» خوانده می‌شود، تسریع شود.

اظهارنظرهای مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی در این زمینه در حالی رسانه‌ای شده که برخی از این لوایح مرتبط با حقوق زنان سال‌هاست که در نهادهای مختلف تصمیم‌گیری دست به دست می‌شود، بی‌آن‌که به نتیجه خاصی منجر شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy