Saturday, Jun 6, 2020

صفحه نخست » افزایش جذابیت بازار بیت کوین و اتریوم در ایران، از ارزرمزها چه می‌دانید؟

bitcoin_060620.jpgنوسان بازارهای مالی در ایران و هراس از سرمایه‌گذاری در بازارهای ایران باعث شده افراد زیادی به سمت رمزارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم، دش، ریپل، بیت‌کوین کش و ... بروند. در مدت اخیر حتی سرمایه‌گذاران بسیار کم‌ریسک هم به این بازار ورود کرده‌اند. برای اینکه جزییاتی از نحوه سرمایه‌گذاری و راه و روش‌های آن را بدانید، گزارش رویداد۲۴ را بخوانید.

رویداد۲۴ ارز رمز، بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، سرمایه‌گذاری، سود و... پدیده‌های جدید اقتصادی که در چند سال اخیر زیاد به گوش رسیده است. ارز رمز‌ها یا همان کریپتوکرانسی نوعی ارز یا پول مجازی هستند که با نام‌های مختلف و به صورت غیرمتمرکز از سوی دارندگان این ارز اداره می‌شود. بیت کوین اولین ارز مجازی بود که در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد و تاکنون توانسته سود‌های کلانی را برای خریداران این سهام به همراه داشته باشد.

رمز ارز‌ها نیز مانند بازار سکه، طلا، دلار و بورس مشتریان خود را دارد، مشتریانی که با ورود پول‌های خود به این بازار‌ها با سرمایه‌گذاری کوتاه یا بلند مدت به دنبال کسب سود بیشتری هستند.

بیت کوین، اتریوم، دش، ریپل، بیت‌کوین کش، لایت کوین و تتر از جمله ارز رمز‌های پرطرفدار هستند که مردم با مراجعه به صرافی‌ها و شرکت‌های فعال در این زمینه، از آن‌ها می‌خواهند که برایشان در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. خرید و فروش ارزرمز‌ها به صورت کاملا آنلاین صورت می‌گیرد.

سایت سرمایه‌گذاری دیجیتال نوشته برای خرید و فروش ارزرمز‌ها شما نیازمند به یک کیف پول دیجیتال دارید که در آن جزئیات اقدامات خرید شما در آن ثبت و واریز می‌شود. این کیف پول دیجیتال را حتی روی گوشی هم می‌توان نصب کرد. مرسوم‌ترین شیوه سرمایه‌گذاری بیت کوین، خرید این ارز و نگه‌داری آن است که از آن با نام «هادل» (Hodl) یاد می‌شود.

اگر قصد نگهداری و سرمایه‌گذاری در بیت کوین به این روش را دارید مهمترین قانون را به یاد داشته باشید: تحقیق کنید، در مورد رمزارز یاد بگیرید و به یک نتیجه‌گیری برسید.

به یاد داشته باشید بعد از خرید بیت‌کوین مطمئن شوید که رمزارز در کیف پول شخصی‌تان (موبایل یا کامپیوتر) است و آن‌ها را در یک صرافی نگه نمی‌دارید. اگر مبلغ قابل توجهی دارید، حتما از یک کیف پول سخت‌افزاری استفاده کنید. در صورتی که از پس هزینه این کیف پول‌ها بر نمی‌آیید، کیف پول‌های کاغذی بهترین گزینه هستند.

نکته دیگری که باید در ذهن داشته باشید این است که تنها از یک صرافی معتبر رمز ارز بخرید. گاهی پرداخت هزینه بالاتر در ازای امنیت و آرامش، ضرر به حساب نمی‌آید.

یادتان باشد از متوسط هزینه دلاری (DCA) استفاده کنید؛ این یعنی همه رمزارز خود را در یک خرید، نخرید، بلکه هر ماه، هر هفته یا حتی هر روز هر سال یک مقدار مشخص رمزارز خریداری کنید. به این ترتیب شما در طول سال به یک مبلغ میانگین رسیده‌اید. خرید پله‌ای بسیار حائز اهمیت است.


چگونه بیت کوین را معامله کنید

معامله رمرزارزها مثل بیت کوین و اتریوم با خرید و نگهداری (سرمایه‌گذاری بلندمدت) متفاوت است. وقتی که اقدام به معامله رمز ارز می‌کنید، یعنی که (بیت کوین یا اتریوم،ا دش، ریپل، لایت کوین و ...) خود را در قیمت پایین خریده و در بازه‌های کوتاه مدت می‌فروشید. خرید و فروش‌های مداوم کاری است که یک تریدر (معامله‌گر یا تاجر) انجام می‌دهد.

معامله موفق نیازمند دانش و تجربه است. بازار معاملات رمزارزها پر از رقبای گردن کلفتی است که به دنبال تازه واردانی‌اند که بدون هدف پول خود را دور می‌ریزند. بازار رمزارزها خیلی قاعده‌مند نیست. بسیاری از سرمایه‌گذاران، معامله‌های بیت کوین و اتریوم را پیشنهاد نمی‌کنند، چون ریسک آن بسیار بالاست. سرمایه‌گذاری در این حوزه به ریسک‌پذیری افراد بستگی دارد. یکی پولش را در بانک می‌گذارد و دیگری خرید و فروش ماشین می‌کند و یکی هم به بورس می‌رود. اینها انتخاب افراد است.

ادعاهای عجیب و غریب برای خرید و فروش رمزارز

سایت‌هایی وجود دارند که ادعا می‌کنند با سرمایه‌‌گذاری در بیت کوین سرمایه شما را دو برابر می‌کنند یا در کوتاه مدت زندگی‌تان را از این رو به آن رو می‌کنند. بیشتر این وب‌سایت‌ها در واقع شما را ترغیب به ورود طرحی می‌کنند که کاملا کلاهبرداری است. سایت رمز دیجیتال درباره این شرکت‌ها می‌نویسد: این دسته وب‌سایت‌ها معمولا پول‌ها را از طریق اینترنت از افراد مختلف دریافت می‌کنند و به آنها وعده بازدهی سود مناسب می‌دهند. برای آن هم که اعتماد افراد را جلب کنند، در ماه‌های ابتدایی به صورت مرتب سودها را پرداخت می‌کنند و در نهایت دیگر خبری از آنها نمی‌شود.

این وب‌سایت معمولا امکان دعوت دیگران توسط کاربران را هم ایجاد می‌کنند و بار دیگر با وعده‌های دروغین، افراد بیشتری را جذب می‌کنند. این روند چیزی در حدود سه الی چهار ماه ادامه می‌یابد تا جایی که از روز بعد دیگر وجود خارجی ندارند و وب‌سایت‌شان نیز از دسترس خارج می‌شود. دیگر نه خبر از پرداخت سود است و نه ادعاهای دروغین.


ایران و قوانین ارزرمز‌ها

در مصوبه هیات دولت، استخراج رمز ارز به عنوان یک صنعت شناخته شده و قوانین مربوط به استخراج رمز ارز تعیین و ابلاغ شده و خرید و فروش ارز رمز‌ها در ایران برای مردم کاملا بدون هیچ منعی صورت می‌پذیرد. شهروندان همانطور که در بازار بورس و طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به صرافی‌ها یا شرکت‌های فعال در این امر، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. مراکز دولتی برای ورود به این حوزه فعلا باید منتظر نظر دولت و تصویب قوانین آن باشند.

فعالان ارزرمز‌ها می‌گویند تاکنون سود خوبی داشته‌اند؛ به طور مثال تا سال گذشته هر واحد از بیت کوین، با احتساب نرخ دلار ۱۳/۳۲۱ تومان معادل ۱۲۰،۹۴۱،۴۸۲ تومان معامله می‌شد و حجم مبادلات روزانه آن ۳۲.۵۱ میلیارد دلار بوده است. یا هر واحد از اتریوم که بعد از بیت کوین یکی از پرطرفدارترین ارزرمز‌ها است، با احتساب نرخ دلار ۱۳,۳۲۱ تومان معادل ۲،۳۰۰،۴۲۶ تومان معامله می‌شد و حجم مبادلات روزانه آن ۱۱.۵۳ میلیارد دلار بود.

بازار ارزرمزها پر از نوسان است

آرمان پنج‌تن طوسی کارشناس حوزه ارزرمز به رویداد۲۴ می‌گوید: بازار ارز رمز‌ها بازار پرتلاطم و پر از نوسان‌های مختلف است و از آنجایی که ارز دیجیتال است تنوع‌های زیادی هم در این بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: بازار بیت کوین، اتریم و سایر ارزرمز‌ها به شدت بازار پرنوسانی است و برای همین ما همواره تاکید داریم افراد با مطالعه و تحقیق وارد این بازار شوند. افراد دو دسته هستند یا بلد هستند یا اینکه هیچ آگاهی و طلاعی درباره این بازار ندارند. انهایی که هیچ اطلاعاتی در این حوزه ندارند، می‌توانند به گروه‌ها و شرکت‌های معتبر سپرده خود را بدهند تا برای آن‌ها سبد گردانی کنند.

این کارشناس حوزه ارزرمز با بیان اینکه معاملات این ارز‌ها در ایران هیچ منع قانونی ندارد، تصریح کرد: معامله‌گران و افرادی که در حوزه اقتصاد فعال هستند، می‌توانند به راحتی در این زمینه خرید و فروش خود را انجام دهند و حتی بسیاری از صرافی‌ها نیز این فرایند را برای مشتریان انجام می‌دهند. بانک مرکزی نیز در حال تصویب قوانینی است که شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی بتوانند در این حوزه فعال شوند و احتمالا تا شهریور ماه قوانین آن تصویب شود.

دارندگان ارز رمز حتما و حتما از صرافی‌های معتبر و دارای تاییدیه اقدام به خرید و فروش کنند

او می‌گوید: مردم اگر قصد ورود به این حوزه را دارند حتما و حتما از طریق شرکت‌های معتبر و فعال در این حوزه کمک بگیرند و تایید هویت آن صرافی یا شرکت را بگیرند زیرا اینگونه نیست که بخواهند از هر صرافی خرید و فروش داشته باشند. این خیلی مهم است که وبسایت‌های خرید و فروش معتبر باشند، زیرا بسیاری از مردم از طریق وبسایت‌های غیرمعتبر ثبت نام کردند، اما هیچ کریپتو یا رمزارزی برایشان نیامده است.

پنج‌تن طوسی می‌گوید: قوانین در این زمینه روز به روز در حال گسترش و وسیع شدن است و دولت و بانک مرکزی نیز تلاش‌های بسیاری را در این زمینه صورت می‌دهند. به مردمی که می‌خواهند در این حوزه به صورت بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند، حتما از کیف پول‌های معتبر استفاده کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy