Sunday, Jun 7, 2020

صفحه نخست » واکنش‌ها در آلمان در پی انتشار دستور ترامپ برای خروج بخش بزرگی از نیروهای آمریکایی

germany_060720.jpgرادیو فردا - یک مقام ارشد دولت آلمان به خبرگزاری آن کشور گفته خروج بخش بزرگی از نیروهای آمریکایی ممکن است «ضربه سختی» به روابط دو طرف بزند.

پتر بـِیــِر، هماهنگ‌کننده روابط ترنس‌آتلانتیک (روابط در دو سوی اقیانوس اطلس) در دولت مرکل، به خبرگزاری آلمان گفته «در صورت پی‌گیری چنین تصمیمی از سوی رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روابط آلمان و آمریکا شدیدا آسیب خواهد دید».

آقای بـِیـِر افزوده «موضوع فقط ۹۵۰۰ سرباز نیست، بلکه اعضای خانواده آن‌ها و مجموعا شماری در حدود ۲۰ هزار آمریکایی؛ چنین چیزی پل بین دو سوی اقیانوس اطلس را می‌شکند».

روزنامه وال‌استریت‌جورنال، اخیرا در گزارشی گفته واشینگتن قصد دارد ۹۵۰۰ تن از ۳۴ هزار پرسنل نظامی و سرباز مستقر در آلمان را از این کشور خارج کند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

بنا بر این گزارش ظاهرا‌ بخشی از سربازها قرار است به لهستان و دیگر کشورها بروند و برخی نیز به آمریکا باز می‌گردند.

نشریه آلمانی اشپیگل نیز گفته شماری بین پنج هزار تا ۱۵ هزار نفر تا پاییز سال جاری از آلمان خارج می‌شوند.

دقیقا مشخص نیست دلیل چنین اقدام احتمالی چیست، اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا چند بار از هزینه‌ها انتقاد کرده و از برلین خواسته تا به پرداختی‌های مربوط به امور نظامی بیافزاید.

مقام‌های هر دو کشور بارها بر لزوم حفظ روابط نزدیک بین برلین و واشینگتن تاکید کرده‌اند.

هیچ یک از مقام‌های رسمی دو کشور هنوز در مورد گزارش خروج نیروها آشکارا اظهار نظری نکرده‌اند و گزارش‌ها نه به تائید واشینگتن رسیده‌است و نه برلین.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy