Friday, Jun 12, 2020

صفحه نخست » ترامپ به طور اصولی با ممنوع‌شدن فشار بر گلو از سوی پلیس موافق است

2D63A1D5-E4F4-451C-AAA5-930122478819.jpegبی بی سی فارسی

دونالد ترامپ می‌گوید به طور اصولی با ممنوع‌شدن تکنیک فشار بر گردن و گلو به هنگام بازداشت مظنونان موافق است. همزمان در بسیاری از شهرها و ایالات آمریکا مقام‌ها برای ممنوع کردن این تکنیک پلیس اقدام کرده‌اند.

این ممنوعیت یکی از مطالبات معترضان به مرگ جورج فلوید است که سه هفته پیش در بازداشت پلیس جان داد. مامور پلیس شهر مینیاپولیس که حدود ۹ دقیقه زانوی خود را روی گردن جورج فلوید گذاشت با اتهام قتل درجه دو روبروست.

دونالد ترامپ روز جمعه، ۱۲ ژوئن، در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت از نظر او ممنوع شدن این تکنیک‌ها "چیز خیلی خوبی است" هر چند ممکن است در برخی موارد استفاده از این کار همچنان نیاز باشد.

آقای ترامپ در این مصاحبه به فاکس نیوز گفت بازداشتن ماموران پلیس از گرفتن گلو و گردن مظنونان به لحاظ مفهوم کلی "بی ضرر و عالی" به نظر می‌رسد. هر چند او در ادامه گفت: "اگر یک افسر پلیس در موقعیت دشواری قرار بگیرد و با مظنون گلاویز شود، آن وقت باید حسابی حواسش جمع باشد."

"با در نظر گرفتن این چیزها، باید بگویم که از نظر من به طور اصولی و کلی این چیز خوبی است که به استفاده از این تکنیک خاتمه دهیم"... رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفته او ممکن است به مقام‌های ایالتی هم ممنوع شدن این تکنیک را "قویا توصیه کند".

موافقت ضمنی رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند خبر خوشی برای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنگره تلقی شود که در حال رایزنی برای تهیه لایحه اصلاحات اصولی در نیروی پلیس‌‌اند.

فشارها برای اصلاحات پلیس

آقای ترامپ که به علت نحوه مواجهه با اعتراضات به مرگ جورج فلوید و خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان، مورد انتقاد قرار گرفته می‌گوید مایل است "نیروی پلیس مقتدر و با عطوفت" باشد.

او حتی در پاسخ به سوال هریس فالکنر، مجری فاکس نیوز که از رییس‌جمهور آمریکا پرسید چرا در توییتر نوشته: "غارت که شروع شود، شلیک هم شروع می‌شود"، گفت که منظورش این بوده که "وقتی غارت و آشوب شروع می‌شود، در اغلب مواقع مرگ و خون‌ریزی هم پشت آن می‌آید که خیلی موقعیت بدی است."

این همان توییت آقای ترامپ است که شبکه اجتماعی توییتر دسترسی همگانی به آن را محدود کرد و روی آن برچسب هشدار "ترویج خشونت" زد.

در همین حال، دموکرات‌ها که کنترل مجلس نمایندگان کنگره را در دست دارند این هفته لایحه "عدالت در ماموریت پلیس ۲۰۲۰" را معرفی کردند که به دنبال اصلاحات اساسی در ساختار نیروی پلیس است. اما آنها برای جلو بردن این لایحه باید همراهی جمهوری‌خواهان را به ویژه در مجلس سنا که اکثریت با آنهاست، جلب کنند.

اظهارات امروز آقای ترامپ می‌تواند خبر خوشی برای تلاش آنها در کنگره تلقی شود ناظران این تحولات می‌گویند احتمال این که نمایندگان دو حزب در کنگره به توافق بر سر ممنوعیت فشار بر گلو و گردن و همچنین ممنوع شدن یورش بدون هشدار برسند اکنون زیاد است.

همزمان در نیویورک، اندرو کومو، فرماندار این ایالت در یک فرمان ویژه خواهان اصلاحات بنیادین در صدها اداره پلیس در سراسر نیویورک شده است.

این مقررات که از آوریل آینده (۲۰۲۱) به اجرا گذاشته خواهد شد مربوط به استفاده از زور و جانب‌داری نیروهای پلیس و سایر مسائلی است که به اعتراضات اخیر ضد نژادپرستی در آمریکا منجر شده است.

آقای کومو می‌گوید که برای مبارزه با نژادپرستی سازمان یافته باید ادارات پلیس تغییر کنند و به روز شوند و صلاحیت استفاده از بودجه عمومی را داشته باشند.

بر اساس قانون جدید، سوابق انضباطی نیروهای پلیس باید علنی باشد و همچنین استفاده از شیوه "گرفتن گردن" افراد ممنوع خواهد شد.

پلیس نیویورک هم بارها به خشونت بی‌مورد و تبعیض نژادی علیه سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها متهم شده است.

مرگ اریک گاردنر، مرد آفریقایی‌تباری که او هم به هنگام عملیات بازداشت و در حالی که ماموران روی سینه او نشسته بودند دچار خفگی شد و جان باخت، در سال ۲۰۱۴ جرقه اعتراضات گسترده‌ای را در نیویورک و سایر نقاط آمریکا رقم زد.

آقای گارنر به دلیل فروش غیرقانونی سیگار، هنگامی که پلیس تلاش می‌کرد او را بازداشت کند، جان خود را از دست داد.

پزشکی قانونی نیویورک گفته است مرگ اریک گارنر به دلیل فشار بر قفسه سینه او در شرایطی بوده که پلیس او را بدون اجازه حرکت به طور فیزیکی روی زمین نگهداشته بود.

تصاویر ویدئویی حکایت از آن داشتند که دانیال پانتالیو دستهای خود را دور گردن آقای گارنر قفل کرده و سپس او را با خود به سمت زمین کشانده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy