Tuesday, Jun 16, 2020

صفحه نخست » صدور حکم ۳۸ سال زندان برای نسرین ستوده توسط دستگاه قضایی متعلق به حاج اکبر طبری و شرکا؛ ف. م. سخن

A7823D4A-DE86-4557-B782-BED9D2828B20.jpegقبل از هر چیز در پاسخ به کسانی که با دیدن نام نسرین خانم ستوده خواهند گفت چرا به جای ایشان از دیگر زندانیان سیاسی ناشناخته سخن نمی گویید باید بگویم که برای هر گروه اجتماعی، معمولا عده ای به عنوان افراد شاخص شناخته می شوند و این افراد، در افکار عمومی نماینده ی تمامی آن گروه هستند.

وقتی می گوییم نسرین ستوده، منظورمان تمام زندانیان سیاسی ست که در متن جمهوری نکبت، جرمی جز بیان حقیقت و نمایاندن جنایت های حکومت اسلامی نداشته اند.

روش جمهوری اسلامی، در در هم شکستن مخالفان اش، روشی ست شناخته شده و غیر انسانی که از دستگاه های امنیتی کشورهای کمونیستی اخذ شده است.

در این روش، نه تنها «شدت» فشارهای خرد کننده مدّ نظر قرار می گیرد، بلکه «مداومت» این فشارها نیز در برنامه ی کار دستگاه های امنیتی قرار دارد.

مثلا موضوع شکنجه و آزار جسمی و روانی، اگر در یک مدت زمان معین صورت بگیرد، می تواند قابل تحمل باشد و شکنجه شونده از خود مقاومت نشان دهد.

ولی وقتی شکنجه را در طول مدت زمانی طولانی بدون دورنمایی برای رهایی انجام می دهند، مقاوم ترین افراد نیز در هم خواهند شکست.

حکم های دادگاه های حکومت اسلامی نیز چیزی شبیه به شکنجه های مداوم و طولانی مدت است. این حکم ها برای در هم شکستن فرد دربند صادر می شود و به صورت پیوسته و دنباله دار، بعد از اتمام یک حکم، حکم دیگری برای جرم دیگری در نظر گرفته می شود.

نسرین خانم ستوده به عنوان یک وکیل حقوق بشری، که کاری جز دفاع از موکلان و مقاومت در مقابل جرم تراشی ها و حکم صادر کردن های غیر انسانی دستگاه قضا نکرده، به ۳۸ سال زندان محکوم شده و بعید نیست بعدها نیز به این ۳۸ سال ارقامی اضافه شود.

اما نسرین گرامی، تا این لحظه، جانانه در مقابل جنایتکاران حاکم ایستاده و تن به ذلت آزادی به قیمت تسلیم در برابر حکومت نکبت نداده است.

امروز که یکی از مسوولان عالی رتبه ی دستگاه قضا، به دام حریف سیاسی خودش افتاده، و از قاضی القضات وقت تا قاضی های خرده پایی چون حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا منصوری به کار حق را ناحق کردن و ناحق را حق کردن در قبال رشوه های کلان مشغول بوده اند، این سوال پیش می آید که اعتبار حکم ۳۸ سال زندان از کجاست و چه کس یا کسانی این حکم غیر طبیعی و باور نکردنی را صادر کرده اند.

با بررسی پرونده ی این قاضی تردیدی نداریم که با یک فرد فاسد برخورد خواهیم کرد که با جرم تراشی برای خانم ستوده، زمینه را برای چپاول و غارتگری خود و دار و دسته اش فراهم کرده و همچون اکبر طبری، شایسته نشستن بر صندلی ردیف اول متهمان می باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy