Monday, Jun 22, 2020

صفحه نخست » ترانه علیدوستی به پنج ماه زندان محکوم شد

tad_062120.jpgبی بی سی - ترانه علیدوستی بازیگر سینما و تلویزیون، با شکایت نیروی انتظامی ایران به پنج ماه حبس محکوم شده است. به گفته وکیل خانم علیدوستی این حکم به مدت دو سال تعلیق شده است.

کاوه راد، وکیل پرونده، در توییتی خبر داده است که حکم ترانه علیدوستی روز یکشنبه اول تیر به او ابلاغ شده است.

به گفته آقای راد این هنرپیشه زمستان سال گذشته "با شکایت نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف اصفهان به اتهام اقدام تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب، افترا و توهین به ماموران در حین انجام وظیفه" به دادسرا احضار شده‌ بود.

وکیل خانم علیدوستی می‌گوید دادسرای رسانه و دادگاه انقلاب او را در موارد اتهامی فعالیت تبلیغی علیه نظام، افترا و نشر اکاذیب مجرم ندانستند و پرونده با موضوع "توهین به ماموران در حین انجام وظیفه" به دادگاه کیفری ارسال شد.

98989.jpgدر نهایت دادگاه خانم علیدوستی را "به دلیل انتشار توئیت‌هایی علیه نیروی انتظامی و گشت ارشاد، به پنج ماه حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم به مدت دو سال تعلیق شده است."

پیش از این گزارش شده بود که معاونت حقوقی نیروی انتظامی ایران به دلیل توییت‌های این بازیگر درباره حجاب، گشت ارشاد، رفع حصر سران مخالفان و وضعیت زندانیان از او شکایت کرده بود.

در یکی از توییت‌ها خانم علیدوستی با انتشار ویدئویی از اعتراض زنان به حجاب اجباری که به حرکت "دختران انقلاب" مشهور شد، حمایت کرده است.

موضوع شکایت مربوط به سال ۱۳۹۷ است و خانم علیدوستی زمستان سال گذشته به دادگاه احضار و با قرار وثیقه آزاد شد.

حکم زندان به مدت دو سال تعلیق شده است و اگر در این مدت خانم علیدوستی در دادگاه به جرم دیگری محکوم نشود، این محکومیت بخشیده خواهد شد.

ترانه علیدوستی ۳۶ سال دارد و از مشهورترین بازیگران ایرانی است. او با اولین نقش سینمایی خود در فیلم "من ترانه ۱۵ سال دارم" (۱۳۸۰) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را در جشنواره فیلم فجر برد. خانم علیدوستی در چند فیلم با اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی همکاری کرده که در این میان فیلم فروشنده برنده بهترین فیلم خارجی در اسکار شد.

بسیاری او را با نقش شهرزاد در سریال محبوبی به همین نام می‌شناسند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy