Tuesday, Jun 23, 2020

صفحه نخست » اردشیر زاهدی: حساب توییتر ندارم و آن‌چه به نام من منتشر شده، جعلی است

zahedi_062320.jpgایران وایر - «اردشیر زاهدی»، وزیر خارجه پیشین و آخرین سفیر ایران در ایالات متحده امریکا و داماد محمدرضا شاه پهلوی به «ایران‌وایر» ‌گفت در شبکه اجتماعی توییتر حساب ندارد و آن‌چه به نام او ساخته شده، تقلبی و ساختگی است.

حدود دو ماه است که حسابی در توییتر که حالا بیش از هفت هزار دنبال کننده دارد، نقل قول‌های جعلی و ساختگی در حمایت غیرمستقیم از نظام جمهوری اسلامی ایران به نام اردشیر زاهدی منتشر می‌کند. در عین حال، رسانه‌ها و افراد وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با استقبال، نقل قول‌های جعلی منتسب به زاهدی را به عنوان تاییدیه نزدیکان محمدرضا شاه از سیاست‌های سپاه پاسداران باز نشر می‌کنند.

این در حالی است که اردشیر زاهدی داشتن حساب توییتر و انتساب نظرات و جملات منتشر شده در آن را به وی به شدت تکذیب می‌کند و آن را سوءاستفاده از نامش می‌خواند. توییت‌های منتسب شده به زاهدی همگی در راستای تبلیغ عقاید و سیاست‌های جمهوری اسلامی نوشته شده‌اند و ادبیات بسیاری از آن‌ها سخیف است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در یکی از این نقل قول‌های جعلی در توییتر ساختگی به نام زاهدی نوشته شده است: «جان بولتون دلقک جایی در کتابش می‌گوید بعد از ماجرای گلوبال هاوک، آماده حمله به ایران بودیم که "رای ترامپ" را زدند. چه خوب شد که به ایران‌ما حمله نکردید! وگرنه سربازان ایران نسل ترامپ [...] و شما آفتابه‌کش‌هایش را یکجا نابود می‌کردند.»

در توییت تقلبی دیگری نوشته شده است: «ای کاش ذره‌ای از وجود سلیمانی در ما بود تا امروز نبینیم بحرین، کشوری که اندازه رباط‌کریم هم نمی‌شود، برای ما [...] زیادی تناول می‌کند.»

سایت «مشرق نیوز» که وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، به طور مرتب توییت‌های جعلی این حساب را منتشر می‌کند. «عبدالله گنجی»، سردبیر «جوان»، روزنامه متعلق به سپاه نیز این گفته‌های ساختگی و جعلی را به عنوان تایید سیاست‌های آیت‌الله «علی خامنه‌ای»، هم‌چون مخالفت با مذاکره با امریکا بازنشر می‌کند.

بحران مقبولیت و غیرقابل پذیرش بودن عملکرد جمهوری اسلامی برای تعداد قابل توجهی از ایرانیان به جایی رسیده است که مقام‌ها و رسانه‌های نظام برای توجیه رفتار و سیاست‌های خود، به گفته‌های جعل شده اردشیر زاهدی، داماد محمدرضا شاه متوسل می‌شوند.

*برخی از کلمات به دلیل حفظ ادب حذف و با علامت سه نقطه در قلاب [...] نشان داده شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy