Tuesday, Jul 7, 2020

صفحه نخست » جزئیات انفجار مشکوک در کارخانه سپاهان بُرش در باقرشهر

به گزارش ایران اینترنشنال در پی شنیده شدن صدای انفجار در مناطقی از جنوب تهران و در محدوده کهریزک، منابع محلی در باقرشهر گزارش دادند صدای انفجاری که مردم را وحشت زده کرد، ناشی از وقوع انفجار در شرکت سپاهان برش واقع در این منطقه بوده است

بخشدار کهریزک وقوع انفجار در باقرشهر را تایید کرد و گفت که این انفجار بامداد سه‌شنبه در ساختمان کارخانه‌ای به نام «سپاهان برش» رخداد، خساراتی نیز به کارخانه «سایپا پرس» وارد کرد و دست‌کم دو کشته و سه مجروح برجا گذاشت.

ایندیپندنت فارسی - این سومین باری است که در دو هفته اخیر دلیل انفجارهای مهیب در تهران به انفجار کپسول گاز یا اکسیژن نسبت داده می‌شود. ششم تیرماه گفته شده که دلیل شنیده شدن صدای انفجار مهیب در شرق تهران، انفجار کپسول گاز صنعتی در منطقه عمومی پارچین بوده است. یک روز بعد تصاویر ماهواره‌ای نشان داد که انفجار گسترده، نه در پارچین، بلکه در منطقه خجیر بوده که گفته می‌شود کارگاه موشک‌سازی در آن قرار دارد.

هفته گذشته نیز برخی مقامات در تهران، انفجار در کلینیک تصویربرداری سینااطهر در شمال تهران را به دپوی کپسول‌های اکسیژن در این مرکز و انفجار آن نسبت دادند.

به گفته بابایی «حادثه» در ساعت سه و ۲۰ دقیقه بامداد (سه‌شنبه) در خیابان توریسم باقرشهر در جنوب تهران و نزدیکی شهر ری و کهریزک اتفاق افتاده است.

بابایی مدعی شد به دلیل «سهل‌انگاری در پر کردن کپسول‌های اکسیژن» انفجاری در یک کارگاه رخ داده که منجر به فوت دو نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر شد. به گفته او در کنار این کارگاه مجموعه سایپاپرس قرار دارد که دیوارهای آن تخریب شده و به کارگاه نیز آسیب وارد شده است.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: «در ساعت ۰۳:۰۳ بامداد یک مورد حادثه آتش سوزی در کارخانه تولید گاز اکسیژن واقع در باقر شهر، خیابان توریست، کوچه منصوری، پلاک ۵ به سامانه اورژانس کشور اطلاع داده می شود.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

او با بیان اینکه بلافاصله ۴ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: «بر اثر این حادثه سه کارگر ۴۵، ۴۴ و ۴۹ ساله دچار مصدومیت شده اند که دو نفر به مرکز درمانی منتقل و یک نفر نیز در محل درمان شده است.»

سخنگوی اورژانس گفت: «۲ کارگر ۳۲ و ۴۰ ساله نیز در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.»

ساعاتی قبل برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در جنوب تهران خبر داده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy