Tuesday, Jul 7, 2020

صفحه نخست » طعنه «غیر انقلابی» عصر ایران به «مجلس انقلابی» ایران

arab.jpgالعربیه - وبگاه عصر ایران با انتشار یادداشتی تحت عنوان «مجلس انقلابی با حقوق و ودیعۀ مسکن غیرانقلابی!» از هزینه‌های پرداخت شده به نمایندگان مجلس ایران که این دوره را «مجلس انقلابی» خوانده‌اند، این مبالغ را «غیرانقلابی» توصیف کرد.

خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه 6 ژوئیه 2020، حسین جلالی اعلام کرد اولین حقوق نمایندگی واریز شده و به نقل از یکی از نمایندگان مجلس گزارش کرد: «11 میلیون تومان به عنوان حقوق به علاوه 200 میلیون تومان بابت مسکن و 20 میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شده و جمعا 231 میلیون تومان برای نمایندگان واریز شده است.»

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

انتشار این اخبار در حالی که بخش اعظمی از مردم ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند، موجی از انتقادها را در پی داشت. وبگاه عصر ایران روز سه‌شنبه 7 ژوئیه 2020 یادداشتی به قلم «مهرداد خدیر» منتشر و در آن به این موضوع اشاره کرد. خدیر در بخشی از این یادداشت نوشت: «واکنش منفی افکار عمومی به اخبار مربوط به واریز حقوق و ودیعۀ مسکن نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی، به حدی بوده که احمد امیرآبادی فراهانی نمایندۀ قم و عضو هیأت رییسه توضیح داده 200 میلیون تومان مربوط به ودیعۀ مسکن است و همۀ 20 میلیون تومان هم حقوق نماینده نیست. هزینۀ دفتر شامل اجاره، حقوق کارکنان وآب و برق و گاز و تلفن ثابت و سیار و اینترنت است که به حساب دفتر واریز می‌شود.»

در ادامه این یادداشت سطح دریافت حقوق نمایندگان دوره‌های اولیه مجلس ایران یاددآوری شده و آمده « مجلس شورای ملی حاصل انقلاب مشروطه است. در مجلس اول نمایندگان اصناف حاضر بودند و حقوقی نمی گرفتند. در مجالس بعد هم کسانی نماینده می‌شدند که بیرون جایگاه و مرتبتی داشتند. یا مثل دکتر مصدق زمین دار و بی نیاز از مجلس یا مثل مدرس زندگی زاهدانه یا شخصیت های دیگر. بعد از انقلاب نیز تا چند دوره از این صحبت ها نبود و پرد‌اختی ها حساسیت ایجاد نمی‌کرد. جدای نمایندگانی که اصلا حقوقی دریافت نمی‌کردند دریافتی دیگران نیز متعارف بود.»

محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس ایران هم در این یادداشت به باد انتقاد گرفته شده و « مجلس انقلابی با این صفات، انقلابی می‌شود نه با اصرار آقای قالیباف بر تغییر چهره از سیمای یک تکنوکرات به ارزشی و خواندن از روی متن و شعار ... راستی به آقای قالیباف اشاره شد. یاد شعارهای او در مناظره‌های 96 افتادیم که مدام 96 درصد و 4 درصد می‌کرد. این دریافتی ها با 96 درصد می‌خواند یا با روحیات 4 درصد؟»

خبرگزاری تسنیم هم با اشاره به سخنان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در جلسه ویژه ساماندهی مسکن که گفته بود: « تأمین مسکن نیازمندان واقعی که در طرح ــ صندوق پس‌انداز ــ مسکن یکم ثبت‌نام و پول واریز کرده‌اند، اولویت اول و اصلی دولت است»، گزارش کرد که «با وام این صندوق می‌توان حدود 8 و نیم متر واحد مسکونی در تهران خریداری کرد.»

به گزارش تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار منتشرشده از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران از مرز 19 میلیون تومان عبور کرده است. در آخرین ماه بهار متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان 19 میلیون و 71 هزار تومان بود که در مقایسه با اردیبهشت ماه حدود 2 میلیون تومانی افزایش یافت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy