Tuesday, Jul 7, 2020

صفحه نخست » نظر عجیب کریمی قدوسی درباره انفجار در نطنز

ghodusi.jpgعضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۶مرتبه از سایت هسته‌ای آسیب دیده نطنز بازدید کرده بودند، گفت: به نظر بخشی از خرابکاری به دلیل حضور مستمر بازرسان آژانس در این منطقه بوده است.

به گزارش دیده بان ایران؛ جواد کریمی قدوسی در توضیح حادثه سایت هسته‌ای نطنز، گفت: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قالب پروتکل الحاقی ۶ بار از نقطه‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز خرابکاری صورت گرفت، بازدید کردند. این اتفاق را ناشی از نفوذ بازرسان و جمع آوری اطلاعات و اخبار به نفع رژیم صهیونیستی نیز می‌توان تحلیل کرد و معتقدیم بخشی از خرابکاری به دلیل حضور مستمر بازرسان آژانس در این منطقه بوده است.

رخداد نطنز، پروتکل الحاقی را زیر سوال می‌برد

نماینده مرم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: رخداد پیش آمده و بازدیدهای انجام گرفته موضوع پروتکل الحاقی را زیرسوال می‌برد زیرا دسترسی بازرسان به این مراکز فقط با تمسک به پذیرش ایران طبق پروتکل الحاقی ممکن است.

وی افزود: در صورت که پروتکل الحاقی در میان نبود، مانند کشورهای دیگر بازرسی‌های آژانس خیلی محدود بود و آنها هم هیچ حق و ادعایی نمی‌توانستند داشته باشند.

بازرسان آژانس اجازه بازدید از ماشین‌های غنی‌سازی را ندارند

کریمی قدوسی تصریح کرد: ما در قالب معاهده پادمان و آژانس فقط مراکز را معرفی می‌کنیم، آنها حتی اجازه بازدید از شکل و قواره ماشین‌های غنی سازی را ندارند. کما اینکه بسیاری از کشورهای عضو آژانس موقع بازدید و ورود به سایت، ماشین‌های غنی سازی را می‌پوشانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سایت هسته‌ای آسیب دیده نطنز یکی از مراکز مونتاژ ماشین‌های غنی سازی بوده است، گفت: این سایت پیش از این به بهره برداری رسیده و ما هم حدود سه ماه پیش از این سایت بازدید کردیم. رخداد نطنز ابعاد مختلفی دارد که به لحاظ امنیتی امکان رسانه‌ای شدن ندارد اما کمیسیون امنیت ملی در نشست با وزیر اطلاعات به بررسی بیشتر ابعاد حادثه خواهد پرداخت.

گفتنی است که روز یکشنبه محمدباقر قالیباف هم در جلسه علنی مجلس شورای حکام و آژانس را به «جاسوسی» و «زیاده‌خواهی» متهم کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy