Wednesday, Jul 8, 2020

صفحه نخست » کتاب برادرزاده ترامپ: دونالد به یک نفر پول داده تا به جای او در آزمون شرکت کند

book_070820.jpgیورونیوز - رسانه‌های آمریکا روز سه شنبه بخش‌هایی از کتاب ماری ترامپ، برادرزاده دونالد ترامپ را منتشر کردند که در آن مطالبی جنجالی درباره رئیس جمهوری آمریکا نوشته شده است.

«بسیار گفته شده، اما هنوز کافی نیست؛ چگونه خانواده من خطرناک‌ترین مرد دنیا را به وجود آورد» نام این کتاب است که قرار بود سه هفته دیگر منتشر شود، اما انتشار آن جلو افتاده و روز ۲۴ تیر روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار خواهد گرفت.

نویسنده در این کتاب نوشته است که دونالد ترامپ در یک خانواده «مشکل‌دار» بزرگ شده که در آن پدر نقش «سلطه‌گر» داشته است.

ماری ترامپ، دختر برادر بزرگ رئیس جمهوری آمریکاست که در سال ۱۹۸۱ میلادی در سن ۴۲ سالگی بر اثر زیاده‌روی در مصرف مشروبات الکلی درگذشت. خانم ترامپ ۵۵ ساله و روانشناس است و ظاهرا سال‌هاست که با عموی خود ارتباطی ندارد. به نوشته روزنامه واشنگتن پست، او در کتاب ۲۴۰ صفحه‌ای خود «روایت خانوادگی و تحلیل روانشناختی» عمویش را مطرح کرده است.

ماری ترامپ در کتابش نوشته که پدربزرگ «سلطه‌گر» او پدرش «فردریش» را تحقیر و مسخره می‌کرده در حالی که عمویش دونالد که هفت سال کوچک‌تر بوده و آن تحقیرها را می‌دیده، «دروغ می‌گفته تا مورد ستایش قرار بگیرد».

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، برادرزاده ترامپ فضای خانواده او را پر از «هوسرانی، خیانت و دعواهای برادر و خواهری» توصیف کرده و نتیجه گرفته که «کج‌رفتاری» دونالد ترامپ در همین فضا شکل گرفته است.

در بخشی از کتاب ماری ترامپ که نیویورک تایمز آن را نقل کرده می‌خوانیم: «آسیب‌شناسی دونالد آن قدر پیچیده و رفتارهایش غالبا آن قدر ناموجه است که برای تشخیص کامل آن باید مجموعه‌ای از آزمایشات روان‌شناختی و عصب‌شناختی روی او انجام داد، چیزی که قطعا او هرگز تن به آن نمی‌دهد.»

ماری ترامپ در کتاب خود همچنین نوشته که رئیس جمهوری کنونی آمریکا در جوانی به یک نفر پول داده تا به جای او در آزمون اس‌ای‌تی شرکت کند. اس‌ای‌تی یکی از دو آزمونی است که فرد برای راهیابی به دانشگاه در آمریکا باید در آن قبول شود. نیویورک تایمز که این مطلب نقل کرده، این را ننوشته که آیا نویسنده برای این ادعای خود در کتابش مدرکی هم ارائه داده یا نه.

در بخش دیگری از کتاب خانم ترامپ در سایت شبکه خبری سی‌ان‌ان آمده است: «دونالد به مانند پدربزرگم و با تبانی، سکوت و انفعال برادران و خواهرانش، زندگی پدر مرا تباه کرد. و من نمی‌گذارم که او کشورم را تباه کند.»

ماری ترامپ نوشته است که دونالد در شب مرگ برادرش، یعنی پدر ماری، به جای ماندن در کنار خانواده عزادارش، به سینما رفته است.

دعوای حقوقی برای منع انتشار کتاب

اعلام انتشار کتاب برادرزاده ترامپ چهار ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری، دعوای حقوقی در پی داشته است.

رابرت ترامپ، برادر دونالد ترامپ با این استدلال که ماری توافق محرمانه‌ای را در پیوند با ارثیه پدربزرگش امضا کرده و انتشار کتاب او به معنی نقض آن توافق‌نامه است، تلاش کرد تا جلوی انتشار این کتاب را بگیرد. اما قاضی دادگاه تجدید نظر نیویورک روز چهارشنبه گذشته دستور موقت منع انتشار را که دو روز پیش از آن صادر شده بود، لغو کرد. قاضی گفت که ناشر کتاب، «سایمن اند شوستر» در آن توافق‌نامه نقشی ندارد و بنابراین می‌تواند کار نشر آن را آغاز کند.

قاضی با این حال این را هم گفته است که موضوع نقض احتمالی توافق‌نامه محرمانه به دست خانم ماری ترامپ باید بعدا جداگانه بررسی شود. ظاهرا ماری در این توافق‌نامه متهعد شده است که رازهای خانوادگی را برملا نکند. دادگاه بررسی این موضوع احتمالا روز ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیر) برگزار خواهد شد.

واکنش کاخ سفید

کیلی مک‌اننی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اعلام خبر انتشار کتاب ماری ترامپ آن را «دروغ‌پردازی» خواند.

او روز سه شنبه محتوای درباره این کتاب گفت: «اینها ادعاهایی خنده‌دار و پوچ هستند که مطلقا هیچ پایه و اساسی ندارند. من هنوز این کتاب را ندیده‌ام، اما می‌گویم که دروغ‌پردازانه است.»

کتاب خانم ترامپ هنوز به بازار نیامده، پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون شده است. کتاب دوم در سیاهه کتاب‌های پرفروش آمازون، کتابی رسواگر دیگری علیه دونالد ترامپ است که مشاور پیشین امنیت ملی او یعنی جان بولتون به تازگی آن را نوشته و منتشر است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy