Wednesday, Jul 8, 2020

صفحه نخست » کشف چند کانتینر آدم‌ربایی و شکنجه در جنوب هلند

farda.jpgرادیو فردا - پلیس هلند روز سه‌شنبه ۱۷ تیر از کشف هفت کانتینر در جنوب این کشور خبر داد که قرار بوده به ‌عنوان محل نگهداری افراد ربوده شده و اتاق‌های شکنجه استفاده شود.

این کانتینرها از داخل با پوشش‌های مخصوص ضد صدا و ضد حرارت عایق‌بندی شده بودند تا دوربین‌های حرارت‌یاب نیز قادر به کشف آنها نباشد.

در یکی از این کانتینرها مأموران پلیس انواع وسایل شکنجه نظیر غل و زنجیر و وسایل بریدن انگشت و یک صندلی دندانپزشکی با تسمه‌هایی برای بستن دست و پا پیدا کرده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

محل کشف این کانتینرها «واؤسه پلانتاژه» در استان برابانت هلند، نزدیک مرز بلژیک گزارش شده است.

بنا بر گزارش‌ها، پلیس هلند از مدتی پیش با زیر نظر گرفتن مکالمات مشکوک در یکی از سایت‌های مخفی و رمزگذاری‌شده چت اینترنتی به سرنخ‌هایی در مورد وجود چنین مکانی دست یافته بود.

از بعضی مکالمات معلوم شد که مردی ۴۰ ساله اهل شهر لاهه هلند از افراد اصلی یک شبکه قاچاق مواد مخدر قصد آدم‌ربایی و قتل افراد با استفاده از این کانتینرها را داشته است.

پلیس هلند موفق شده بود از طریق این مکالمات، هویت قربانیان احتمالی این شبکه را کشف کرده و پیش از ربوده شدن به آنها در این مورد خبر بدهد.

بنا به گزارش پلیس، این افراد موفق شدند به خاطر پیام‌های پلیس به موقع خود را مخفی کرده و از ربوده شدن خود جلوگیری کنند. از گزارش پلیس چنین بر می‌آید که ترتیب‌دهندگان این اتاق‌های حبس و شکنجه، تا پیش از حمله روز سه‌شنبه پلیس، هنوز موفق به استفاده از این کانتینرها نشده بودند.

رسانه‌های هلندی خبر می‌دهند که گروه صاحب این کانتینرها به صورتی حرفه‌ای خود را برای آدم‌ربایی آماده کرده بود و تیم‌های مختلفی را برای این کار تشکیل داده بود.

تجهیزات آنها نیز شامل سلاح، لباس پلیس، اتوبوس، علائم راهنمایی و رانندگی و جلیقه‌های ضد گلوله بوده است.

پلیس در این رابطه شش نفر را دستگیر کرده است که همگی زندانی شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy