Sunday, Jul 26, 2020

صفحه نخست » کلمه خاصی که نخست وزیر عراق برای رهبر انقلاب استفاده کرد

352536F2-06E7-4E70-BAD2-BAC6A7DE8D50.jpegتابناک

ایسنا نوشت: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ضمن بیان روایت خود از دیدار نخست وزیر عراق با رهبری گفت: اولا این دیدار نشان دهنده اهمیتی است که جمهوری اسلامی ایران در روابط خود با عراق قائل است. ملاقاتی که علیرغم برخی مخاطرات به واسطه شیوع ویروس، حضوری انجام شد.

ولایتی مشاور بین الملل مقام معظم رهبری به نکته دوم در اهمیت این دیدار اشاره کرد و با توجه به این که انتخاب آقای مصطفی الکاظمی حاصل اجماع نیروهای داخلی عراق بوده است، افزود:

در عراق امکان ندارد کسی در مهمترین شغل و موقعیت حکومت قرار بگیرد، بدون اینکه اجماع ملی را همراه داشته باشد و این نکته بسیار مهمی محسوب می شود. البته پس از سرنگونی حکومت دیکتاتوری صدام حسین، معمولا نخست وزیران عراق، اولین سفر خود را به ایران انجام داده‌اند و لذا اولین سفر آقای مصطفی الکاظمی پس از انتخاب به ایران انجام شد و مورد توجه ناظران بین‌المللی هم قرار گرفت و لذا این دیدار در شکل، موقعیت زمانی و مکانی و محتوا مهم بوده است؛ ضمن آن که در ابتدا آقای مصطفی الکاظمی در نهایت احترام وارد شد و از کلمه‌ قائد برای رهبر انقلاب اسلامی استفاده کردند و این نشان دهنده‌ موقعیت ممتاز رهبر انقلاب اسلامی در بین کشورهای دوست و متحد منطقه‌ای ایران است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy