Sunday, Aug 2, 2020

صفحه نخست » واکنش عطاءالله مهاجرانی به دستگیری جمشید شارمهد

العربیه - عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق ارشاد ایران یکشنبه 2 اوت در توئیت خود نوشت که جمشید شارمهد (رئیس گروه موسوم به تندر که اخیر از سوی دستگاه اطلاعاتی ایران دستگیر شده ‌است) وقتی در آمریکا بود و گمان می‌کرد دفترش در طبقه ششم اف‌بی‌آی است، مسئولیت انفجار حسینیه شیراز را صراحتاً بر عهده گرفت.

0202020.jpg

مهاجرانی که سال‌هاست مقیم لندن بوده و عملاً درتمامی مواضع گوناگون خود، کار دفاع از نظام ایران را در محافل رسانه‌ای خارج از کشور، مجدانه دنبال می‌کند، در ادامه این توئیت با اشاره به این که این انفجار، 14 کشته از جمله چند کودک برجای گذاشت، نوشت: «بدیهی است که تلویزیون‌های فارسی وابسته به شبکه‌های امنیتی، پریشان خاطر هستند. همکارشان دستگیر شده‌است.»

ایران روز گذشته اعلام کرد که جمشید شارمهد مسئول گروه تندر را دستگیر کرده است. این گروه برای براندازی نظام جمهوری اسلامی در خارج از این کشور تلاش می‌کرد. ایران ادعا کرد که طی «یک عملیات پیچیده» موفق به دستگیری این فرد شده است است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

مقامات ایرانی مدعی هستند این فرد در چندین عملیات انفجار و خرابکاری در ایران نقش داشته است و تنها مدرکی که در این رابطه ارائه کرده اعترافاتی است که از این شخص دارد، در حالیکه این کشور متهم است که با اجبار، تهدید و ارعاب از مخالفان عمدتا سیاسی خود اعتراف‌گیری می‌کند و از سوی نهادهای حقوق بشری همواره مورد انتقاد قرار گرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy