Sunday, Aug 2, 2020

صفحه نخست » تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو، احتمال آغاز بهار اسرائیلی

israel_073120.jpgرادیو بین المللی فرانسه - در ادامه اعتراضات ضد دولتی در اسرائیل، این کشور شامگاه شنبه اول ماه اوت شاهد گسترده ترین تظاهرات از زمان آغاز این موج اعتراضی بود. بر اساس آخرین گزارش ها نزدیک به ۱۲ هزار تظاهرکننده اسرائیلی بار دیگر در مقابل اقامتگاه و دفتر رسمی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور تجمع کردند و ضمن محکوم کردن عملکرد وی در خصوص سوء مدیریت بحران کرونا، باز هم خواستار استعفای او شدند. برخی از معترضان ضد نتانیاهو که وی را محکوم به فساد می کنند، تشدید این تظاهرات را نمادی از آغاز «بهار اسرائیلی» توصیف کرده اند.

بر اساس گزارش گیلم دلتی، گزارشگر ویژه رادیوی بین المللی فرانسه در بیت المقدس، اعتراضات ضد دولتی در اسرائیل طی هفته های اخیر رو به افزایش گذاشته است. تا جایی که هزاران تظاهرکننده شامگاه شنبه، بار دیگر در اعتراض به سوء مدیریت بحران کرونا و پیامدهای اقتصادی این بحران به خیابان های این کشور آمدند و علیه بنیامین نتانیاهو شعار دادند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

گیلم دلتی می نویسد که تظاهرکنندگان اسرائیلی به خاطر پرونده فساد بنیامین نتانیاهو و همچنین سوء مدیریت بحران کرونا توسط دولت وی، خواستار کناره گیری نخست وزیر از قدرت هستند. شماری از این معترضان، نخستین گام آغاز یک «بهار اسرائیلی» را در این جنبش اعتراضی که طی روزهای اخیر شدت یافته است، می بینند.

به گزارش تارنمای شبکه «آی ۲۴ نیوز»، نزدیک به ۱۲ هزار نفر از اقشار و جنبش های مختلف جامعه اسرائیل در تظاهرات ضد دولتی روز گذشته شرکت کردند. آن ها در خیابان های بیت المقدس و تلاویو شعار های «برو گمشو» و «بی بی بروخانه» را علیه بنیامین نتانیاهو فریاد زدند.

نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش نیز برای جلوگیری از به خشونت کشیده شدن این تظاهرات در صحنه حضور داشتند. مقامات نیروهای امنیتی اسرائیل گفته اند که از هیچ کوششی برای برگزاری مسالمت آمیز تظاهرات دریغ نخواهند کرد.

علیرغم اینکه گزارشی در مورد به خشونت کشیده شدن تظاهرات شامگاه شنبه به منتشر نشده است، اما به گزارش تارنمای شبکه «آی ۲۴ نیوز» پلیس، سه نفر را که به روی معترضان جنبش «پرچم سیاه» آب پاشیده اند، دست گیر کرده است.

تظاهرات ضد دولتی در اسرائیل نخست علیه فساد بنیامین نتانیاهو آغاز شد و سپس، سوء مدیریت بحران کرونا و پیامدهای اقتصادی این بحران به شمار معترضانی که تقریبا هر روز به خیابان های این کشور می آیند، افزود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، از حدود چهار میلیون شاغل اسرائیلی بیش از یک میلیون کار خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا از دست داده اند و نرخ بیکاری در اسرائیل طی هفته های اخیر به شدت افزایش یافته است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

علاوه بر بالا رفتن نرخ بیکاری، آمار مبتلایان کرونا نیز طی روز های اخیر در اسرائیل سیر صعودی داشته است. بر اساس تازه ترین آمار مقامات بهداشتی این کشور، از جمعیت ۹ میلیونی اسرائیل، تا کنون بیش از ۷۲ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این میان، ۵۲۳ نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy