Sunday, Aug 2, 2020

صفحه نخست » پاسخ علی مطهری به حرف‌های توهین آمیز احمدی بیغش

ensaf2.jpgانصاف نیوز - علی مطهری؛ فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس به انتقاد احمدی بیغش؛ نماینده شازند در مجلس یازدهم از وی در خصوص مسلمانان چین واکنش نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز محمود احمدی بیغش نماینده شازند و عضو کمیسیون امنیت ملی در نطق امروزش در مجلس علی مطهری را نماینده بی خاصیت معرفی کرد و گفت: مسلمانان چین هیچ مشکلی با دولت شان ندارند و دادستانی باید به اظهارات مطهری در دفاع از مسلمانان چینی ورود پیدا کند.

علی مطهری در پاسخ به بیغش در توئیتر نوشت: بی‌اطلاعی آقای احمدی بی‌غش نماینده مجلس از ظلم عظیم دولت کمونیست چین نسبت به مسلمانان منطقه سین‌کیانگ عجیب نیست چرا که اطلاعات امثال او صرفاً از طریق صدا و سیما کسب می شود و صدا و سیمای ما برخلاف رسانه‌های دنیا تاکنون حتی یک گزارش از ریشه‌کنی اسلام در سین‌کیانگ پخش نکرده است.

محمود احمدی‌ بیغش: علی مطهری بی‌خاصیت و طلبکار است

دویچه وله - نماینده شازند، اعتراض مطهری به سکوت جمهوری اسلامی در برابر سرکوب مسلمانان چین را مغایر "منافع ملی" خوانده و از دادستانی خواسته که با او برخورد کند. مطهری سکوت ایران را ناشی از نیازهای اقتصادی دانسته است.

محمود احمدی‌ بیغش، نماینده شازند و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، علی مطهری را "نماینده بی‌خاصیت و همیشه طلبکار" توصیف کرد و گفت: «مسلمانان چین هیچ مشکلی با دولت‌شان ندارند و دادستانی باید به اظهارات مطهری در دفاع از آنها ورود کند.»

او از دادستان کل کشور خواسته بدون هیچ ملاحظه‌ و با قاطعیت و شدت "با امثال این ذهن‌های بیمار" برخورد کند.

مطهری توییت خود را با اتکاء به حمایت‌های جمهوری اسلامی از مسلمان‌های سایر نقاط دنیا با این جمله پایان داده است: «مسلمان چینی فرقی با مسلمان یمنی و فلسطینی ندارد.‌»

بیغش در نطق خود، قیاس مسلمانان چینی با مسلمانان فلسطینی را "فتنه" خوانده و گفته است: «تحقیقات نشان می‌دهد نه تنها این اظهارات سخیف و ضدامنیت ملی صحت ندارد، بلکه ده‌ها میلیون مسلمان چین با دولت و دولت با مسلمانان مشکلی ندارند و قیاس آن با مسلمانان فلسطین یک فتنه غرب‌گرایانه است و این اظهارات در راستای استمرار خط فکری نفاق‌برانگیز این جریان بی‌خاصیت و پرمدعا برای تحت تاثیر قرار دادن روابط مناسب ایران و چین صورت می‌گیرد.»

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

علی مطهری، سه هفته قبل نیز در توییت دیگری خواستار روشن شدن محتوای سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین شده و نوشته بود: «... باید قبل از امضای آن، تکلیف دو میلیون مسلمان چینی که در اردوگاه‌های اجباری برای دست کشیدن از دین و فرهنگ خود شکنجه می‌شوند و مساجدشان تخریب شده، روشن شود.»

احمدی‌ بیغش، خود را از "منتقدان جدی پنهانکاری وزارت خارجه در بعضی مسائل" خوانده و افزوده است: «... اما به هیچ وجه اظهارات مداخله جویانه جریان انحرافی اصلاحات و رهبران دچار توهم سیاسی این جریان پرهزینه را علیه منافع ملی بر نمی‌تابم.»

بیغش، مضمون مشابهی را نیز پیش از سخنرانی در مجلس، در توییتر نوشته و مواضع مطهری را "مهمل‌گویی" خوانده بود.

احمدی بیغش، دو هفته قبل در یک برنامه تلویزیونی، اخبار مربوط به طرح واگذاری جزایر ایرانی به چین در چارچوب قرارداد ۲۵ ساله را تصدیق کرده و گفته بود که حرکت مردم و مجلس جلوی این طرح را گرفت. او یک روز بعد اما حرفش را پس گرفت و در پاسخ به کسانی که به پخش صوت و تصویرش از صدا و سیما اشاره کردند، گفت: «اگر هم گفتم، تکذیب می‌کنم.»

کاربری ذیل توییت‌ احمدی‌ بیغش علیه مطهری نوشته است: «بعد از ... زیادی که در مورد واگذاری جزایر به چینی ها کردی چنان گوشتو پیچوندن که الان باید تملق چین را بگی و به نماینده دور قبل لگد بزنی...»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy