Friday, Aug 7, 2020

صفحه نخست » مهران مدیری و حمید شب خیز؛ شباهت ها و تفاوت ها

asr7.jpgعصر ایران - مهران مدیری و حمید شب خیز هر دو شومن اند. شومن های خوبی هم هستند ولی به اجرای جدی و گفت و گوی مستقیم هم رو آورده اند.

مهران مدیری در شبکه نسیم سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه اجرا می کند و حمید شب خیز در لُس آنجلس آمریکا تلویزیون ایرانیان متعلق به خودش را اداره می کند.

روزنامه کیهان به خاطر تبلیغ خوانندگان خارج نشین و کاباره های دوبی و آمریکا به تلویزیون او لقب شبکه کاباره ای داده است که پر هم بیراه نیست هر چند این کانال به هنجارهای خانواده وفادار است و در میان افراد سنتی هم هواخواهانی دارد.

در نگاه حمید شب خیز، هنرمند یعنی خواننده موسیقی پاپ و از این رو اکثر قریب به اتفاق میهمانان او آوازه خوان اند و درباره آلبوم های جدید با آنان گفت و گو می کند در حالی که به خاطر فضای جدید و رواج سبک های تازه موسیقی پاپ در ایران و علاقه نسل جدید به رپ خوانی جاذبه گذشته خود را از دست داده اند و دوبی نیز دیگر کعبه آمال به حساب نمی آید.

در نگاه آقای مدیری نیز هنرمند یعنی بازیگر سریال و اغلب قریب به اتفاق میهمانان دورهمی بازیگران سریال های تلویزیونی و گاه شبکه نمایش خانگی اند و کاری با عرصه های دیگر هنر ندارد یا دعوت می کند و خود آنها به خاطر سیاست حاکم بر صدا و سیما نمی پذیرند یا مدیریت سازمان وتو می کند و نگران ابراز نظر آنها یا فعالیت شان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

تفاوت اصلی مهران مدیری و حمید شب خیز اما در این است که اولی در دورهمی تنها به دولت طعنه می زند و تازه معلوم نیست سال دیگر هم اجازه این کار را داشته باشد و دومی به دولت ایران بسنده نمی کند.

مهم تر اما این که مهران مدیری به توقف فروش نفت و بلوکه شدن هفت میلیارد دلار در کره جنوبی اشاره نمی کند تا خدای ناخواسته ذهن بینندگان عزیز متوجه جاهای دیگر نشود اما حمید شب خیز وقتی از افزایش قیمت دلار و تورم صحبت می کند این نکته را هم اضافه می کند: البته چه کار هم می توانند بکنند وقتی نفت شان فروش نمی رود و اگر هم به زحمت بفروشند پول آن به آسانی باز نمی گردد.

گاهی و فقط گاهی تماشای شبکه کاباره ای بد نیست! هر چند سال دیگر اگر یکی از جوانان مطلوب بر مسند ریاست جمهوری نشسته باشد مهران خان مدیری مجال کنونی را به تمامی از کف خواهد داد و حمید شب خیز، بی رقیب می شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy