Sunday, Sep 6, 2020

صفحه نخست » ترامپ یا بایدن؟... به ما چه!...؛ ف. م. سخن

2F5DE13D-BE5A-43D3-9217-DBF48457F194.jpegمن در آلمان زندگی می کنم. البته چون پاسپورت آلمانی ندارم و پاسپورت جمهوری نکبت عین مدال حقارت به سینه ام چسبیده است، نمی توانم در انتخابات اینجا شرکت کنم.

ولی در مورد این که حزب «سِ.دِ.او» رای بیاورد یا حزب «اِس.پ.دِ»، اگر نظری بدهم حق دارم چون در اینجا زندگی می کنم.

ایرانی هایی هم که در امریکا زندگی می کنند حق دارند ترامپ را دوست داشته باشند، یا بایدن را، و به هر کدام که می خواهند رای بدهند.

تا اینجای کار همه چیز شیک و قشنگ است و به حق.

نه به من ی که در آلمان هستم مربوط است که امریکانشین ها چه کسی را انتخاب می کنند، نه به امریکانشین ها مربوط است که منِ آلمان نشین چه کسی را انتخاب می کنم و به چه کسی نظر مثبت دارم.

اما حکایت «بعضی» از ایرانیان امریکا نشین، فراتر از این دو دو تا چهار تای ساده است، و این ها حق انتخاب شان را گره می زنند با این که اگر ترامپ یا بایدن بر سر کار بیایند تکلیف ایران چه می شود.

یا بگذارید جور دیگر بگویم:
این ها موضوع انتخاب ترامپ یا بایدن را به خاطر منافع خودشان در امریکا در نظر دارند ولی ایران را برای انتخاب شان بهانه می کنند.

مثلا کسی که به هر دلیل شخصی می خواهد بایدن انتخاب شود، نمی گوید که ترامپ فلان و بهمان ایراد را در اجرای سیاست های داخلی امریکا دارد، بلکه می گوید ترامپ جنگ طلب است و طرفدار تحریم است و یک ضلع مثلث ترامپ، نتانیاهو، بن سلمان است، و خواهندگان «سرنگونی به هر قیمت» می خواهند که او انتخاب شود!

این خواهندگان «سرنگونی به هر قیمت» هم اصطلاح جدیدی است که این ها باب کرده اند. شما تصور کنید قرار بود هیتلر، به هر قیمت، حتی به قیمت «کلنگی شدن» آلمان سرنگون «نشود» آن وقت الان نواده ی هیتلر داشت در «هیتلرگراد» روسیه و «واشینگتن اشتاد» امریکا از رژه ی نیروهای ورماخت سان می دید!

این ها ایرانیان با مزه ای هستند که فکر می کنند در امریکا عددی هستند و رای شان به این و آن، سرنوشت جهان را تعیین می کند!

خب بگذار که چنین فکر کنند! دستکم بگذاریم اگر پولی، مالی، امکاناتی از طرف حزبی بهشان می رسد نوش جان شان شود!

ولی این که منت انتخاب بایدن را بر سر ما ایرانیان خارج از امریکا می گذارند، این دیگر از آن شامورتی بازی هاست که فقط از «سیاست بازان ایرونی مقیم امریکا» و «نقش آفرینان درجه سه»ی فیلمِ «عالیجناب موبور» و «امشب ایرانی یی رای می دهد...» بر می آید!

نه جانم! نه عزیزم! اولا انتخاب هیچ یک از این دو به ما مربوط نیست و مساله ی ما نیست.
ثانیا برای ما ایرانیان خارج از امریکا انتخاب ترامپ یا بایدن تا آن جا اهمیت دارد که به کشور ما و فقط به کشور ما مربوط می شود.

البته ببخشید که ما مثل شماها حقوق بشری نیستیم و دلمان برای مکزیکیان مانده در پشت دیوار ساخت ترامپ یا بیماران مانده در پشت در بیمارستان های امریکا نمی تپد!

ما بتوانیم مشکلات کشور خودمان را حل کنیم از سر مان هم زیاد است.

امروز اگر هم ایرانیان خارج از امریکا نظری مثبت به ترامپ دارند به خاطر همین موضوع است. حداقل او مثل دمکرات ها، با جمهوری نکبت لاس خشکه نمی زند و با فشارهایی که بر آن وارد کرده و آن را چلانده، او را به سوی آدم شدن پیش می راند. همین و همین.

باقی داستان برای ما ایرانیان در مورد خوشگل بودن بایدن و زشت بودن «موطلایی شهر شما» حرف است و حرف هم باد هواست!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy