Tuesday, Sep 8, 2020

صفحه نخست » حمله دوباره شورشیان حوثی یمن به عربستان سعودی

huthi_090720.jpgرادیو بین المللی فرانسه - یحیی سریع، سخنگوی نیروهای شبه‌نظامی حوثی یمن اعلام کرد که این نیروها بامداد روز سه شنبه بار دیگر فرودگاه بین المللی أبها در جنوب عربستان را هدف قرار دادند. سخنگوی نیروی مسلح حوثی یمن اعلام کرد این حمله توسط پهپادهای صماد ۳ صورت گرفت.

وی گفت که حمله به این فرودگاه در جواب حملات ائتلاف عربی به حوثیان یمن صورت گرفت. او ادامه داد که نیروهای شبه نظامی حوثی یمن تا پایان دادن محاصره علیه این نیروها به این حملات ادامه می‌دهند.

روز دوشنبه نیز سرهنگ ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف حامی دولت مشروع یمن، اعلام کرد که نیروهای مشترک ائتلاف، صبح دوشنبه یک فروند پهپاد بمب گذاری شده «تروریست های حوثی تحت حمایت رژیم ایران» را که به سمت عربستان سعودی در حال هدایت بود، رهگیری و منهدم نمودند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

همچنین شامگاه یکشنبه بیش از ۲۰ نفر در درگیری‌های الجوف در استان شمالی یمن کشته شدند. این درگیری‌ها زمانی روی داد که نیروهای دولتی قصد داشتند مواضعی را از کنترل شبه‌نظامیان شیعی حوثی خارج کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ۱۶ نیروی حوثی و هشت نیروی دولتی در این درگیری‌ها کشته شدند.

نیروهای دولتی از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته می‌شوند و از حمایت عربستان سعودی برخوردارند. اما نیروهای شبه‌نظامی حوثی از حمایت جمهوری اسلامی ایران برخوردارند و توانسته‌اند از سال ۲۰۱۴ که بخش‌های از شمال و غرب کشور را به تصرف خود درآوردند.

جنگ یمن تاکنون ده‌ها هزار کشته برجای گذاشته و دو سوم از جمعیت کشور در معرض قحطی قرار دارند.

سازمان ملل متحد بارها نسبت به وضعیت بحرانی یمن هشدار داده و از طرفین درگیر خواسته که به جنگ‌ها پایان دهند.

به تازگی آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که چهار کشور که یکی از آنها یمن است، با خطر قحطی و نبود امنیت غذائی در سطح گسترده مواجه هستند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

این در حالی است که وزیر حمل و نقل یمن وابسته به دولت حوثی ها اعلام کرد به دلیل اتمام سوخت، فرودگاه صنعا از روز چهارشنبه به روی پروازهای نهادهای بین‌المللی بسته می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy