Wednesday, Sep 9, 2020

صفحه نخست » گزارش‌ها درباره حملات توپخانه‌ای و پهپادی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق

toup.jpg ایران اینترنشنال - در حالی که برخی رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران از اجرای عملیات نظامی این نهاد علیه «مقرهای حزب دموکرات کردستان در شمال عراق» خبر داده‌اند، برخی رسانه‌های کرد از حملات توپخانه‌ای و عملیات پهپادی سپاه در اقلیم کردستان عراق گزارش می‌دهند.

رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران روز پنج‌شنبه گزارش دادند که رشته عملیاتی علیه مواضع حزب دموکرات کردستان ایران در «جدار مرز اقلیم» انجام شده و محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، مستقیما بر این عملیات نظارت داشته است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

در همین حال سازمان حقوق بشری «هه نگاو» خبر داد که پهپادهای سپاه پاسداران روز چهارشنبه به ارتفاعات کوهستان «تلان»، در شهرستان سوران در اقلیم کردستان عراق، حمله کرده‌اند.

براساس این گزارش، این حملات خسارات جانی نداشتە است اما منجر بە آتش‌سوزی مراتع، باغات و مزارع کشاورزی مردم منطقە شدە است.

شبکه «روداو» در اربیل نیز اعلام کرد که سپاه پاسداران ارتفاعات روستای «بربزین» در اقلیم کردستان عراق را توپ‌باران کرده است. به گزارش این شبکه، در این منطقه پایگاه‌های حزب دموکرات کردستان ایران وجود دارد.

با این حال این حزب واکنشی به این گزارش‌ها نداشته است.

در تیرماه سپاه پاسداران چندین بار مواضع گروه‌های مسلح کرد مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق را توپ‌باران کرد.

در این ماه همچنین ایران و ترکیه هم‌زمان به مواضع گروه پ‌کا‌کا (حزب کارگران کردستان ترکیه) حمله کردند.

در همین حال روز ۱۸ تیر و در ششمین نشست شورای عالی همکاری راهبردی ایران و ترکیه، دو کشور بر مقابله با گروه‌های کرد مسلح تاکید کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy