Monday, Sep 14, 2020

صفحه نخست » ترامپ: تمایل دارم سلاح‌هایی را که به اسرائیل فروختیم به سایر کشورهای خاورمیانه هم بفروشیم

trumpSales_091520.jpgایران اینترنشنال - دونالد ترامپ،‌ رییس‌ جمهوری آمریکا،‌ می‌گوید تمایل داشت همان سامانه‌های تسلیحاتی که به اسرائیل فروخته شد به کشورهای دیگر خاورمیانه هم فروخته می‌شد.

ترامپ روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور و ساعاتی پیش از آغاز مراسم امضای توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل با امارات متحده عربی و بحرین در کاخ سفید، در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس گفت اکثر کشورهای خاورمیانه ثروتمند هستند و چنین اقدامی می‌تواند به سود اشتغال در آمریکا باشد.

پیشتر گزارش شده بود که اسرائیل با فروش جنگنده «اف ۳۵» به امارات یا کشورهای دیگر منطقه مخالف است.

بااین حال ترامپ گفت امارات می‌خواهد جت‌های جنگنده بخرد؛ «من شخصا مشکلی با این ندارم. بعضی‌ها می‌گویند [با آن] مشکل دارند. شاید آنها وارد جنگ شوند.»

بحرین: برای مقابله با تهدیدهای ایران احتیاج به متحدان قوّی نظیر اسرائیل داریم

رادیو بین المللی فرانسه - وزیر کشور بحرین می گوید که امضای قرارداد صلح میان کشورش و اسرائیل به معنای نادیده گرفتن مسئلۀ فلسطین نیست، بلکه برای تقویت امنیت مردم بحرین و ثبات اقتصادی این کشور در مقابل تهدیدهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.

رشید بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین، با اظهار این مطلب در گفتگو با رویترز افزوده است که جمهوری اسلامی ایران "به اشکال مختلف به نحوی سلطه طلبانه رفتار می کند و به خطری دائمی علیه امنیت داخلی بحرین تبدیل شده است." او سپس گفته است : "وضعیت منطقه ای در سال های گذشته ما را ناگزیر از رویارویی با تهدیدهای دائمی کرده است و عاقلانه نیست که منتظر بمانیم تا این تهدیدها ما را هدف قرار دهند، در حالی که می توانیم به گونه ای از آنها اجتناب کنیم."

وزیر کشور بحرین سپس افزوده است که کشورش "مصمم است تا توانایی های ملی خود را توسعه دهد و راهبرد قدیمی و جدید آن بر اتحاد با مؤتلفان قوّی برای مقابله با تهدیدهای بالقوه استوار شده است."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

به همین خاطر، وزیر کشور بحرین گفته است که عادی شدن مناسبات کشورش با اسرائیل "به معنای چشم پوشی از مسئلۀ فلسطین نیست، بلکه برای تقویت امنیت بحرین در مقابل تهدید امنیتی ایران است." او در ادامه افزوده است که "اگر فلسطین مسئله ای عربی است، موجودیت بحرین برای ما مسئله ای سرنوشت ساز است."

امروز سه شنبه شانزدهم سپتامبر رهبران سه کشور اسرائیل، امارات و بحرین در مراسمی بی سابقه در کاخ سفید به ریاست دونالد ترامپ قراردادهای دو جانبۀ صلح امضاء می کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy