Wednesday, Sep 16, 2020

صفحه نخست » دیدگاه رای دهندگان آمریکایی در مورد بازگشت به برجام + نمودار

iran_091620.jpgیورونیوز - تازه‌ترین بررسی بنیاد گروه اوراسیا نشان می‌دهد، در حالی که ۶۳.۷ درصد حامیان جو بایدن موافق بازگشت این کشور به برجام هستند تنها ۲۸ درصد طرفداران دونالد ترامپ موافق این اقدام ایالات متحده هستند.

بنیاد گروه اوراسیا (Eurasia Group Foundation) که به مطالعه تاثیرات متقابل سیاست و اقتصاد بر یکدیگر و ارزیابی ریسک سیاسی در حوزه کسب و کار مشغول است، در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی دیدگاه رای دهندگان آمریکایی در مورد سیاست خارجی این کشور پرداخته است.

برپایه نتایج این بررسی بر اساس نظرخواهی از هزار و ۷۰۰ آمریکایی انجام شده، اکثریت طرفداران جو بایدن، نامزد دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جمهوری‌خواه، خواستار برقراری صلح پایدار از طریق تمرکز بر نیازهای داخلی کشور و حفظ سلامت دموکراسی ایالات متحده با اجتناب از مداخله غیرضروری در امور خارج از مرزهای این کشور محقق خواهد شد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

بر همین اساس، ۶۵.۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرخواهی خواستار بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران (برجام) هستند.

بیشترین موافقان بازگشت آمریکا به برجام در میان حامیان جو بایدن مشاهده می‌شود. در حالی که ۶۳.۷ درصد حامیان او موافق بازگشت این کشور به برجام هستند تنها ۲۸ درصد طرفداران دونالد ترامپ موافق این اقدام ایالات متحده هستند.

همچنین ۴۱.۲ درصد پاسخ دهندگان معتقدند که استراتژی «حداکثر فشار» دولت آقای ترامپ در قبال ایران در عمل امنیت ایالات متحده را کاهش داده و تنها ۲۸ درصد آنها معتقدند که این استراتژی باعث افزایش امنیت ملی ایالات متحده شده است.

با این حال ۵۱.۳ درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه بر این باورند که سیاست «فشار حداکثری» موجب افزایش قابل توجه امنیت آمریکا شده است. البته این نسبت در میان طرفداران حزب دموکرات ۱۱.۳ درصد است.

اما در پاسخ به این سوال که در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای واکنش ایالات متحده چه باشد باشد، ۳۸.۸ درصد از شرکت ‌کنندگان در این نظرسنجی تاکید کرده‌اند که مذاکره دو طرف باید از طریق دیپلماتیک باشد و تنها ۱۲.۴ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که آمریکا حتی به قیمت رویارویی نظامی با ایران باید مانع دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای شود.

البته ۱۳.۹ درصدی از پاسخ دهندگان به این سوال‌ تصریح کرده‌اند که آمریکا نباید مداخله کند چون ایران حق دفاع از خود را دارد حتی به قیمت دستیابی به سلاح هسته‌ای.

۵۵.۲ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی زن و ۴۴.۸ درصد آنها مرد بوده اند که نامزد مطلوب ۴۹.۷ درصد آنها جو بایدن و نامزد دلخواه ۳۲.۹ درصد آنها نیز دونالد ترامپ بوده است. البته ۱۷.۴ درصد از شرکت کنندگان در انی نظرسنجی اعلام کرده‌اند که هیچ یک از دو نفر نامزد مدنظر آنها نیست.

همچنین ۲۷.۹ درصد از پاسخ دهندگان در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال قرار داشته و ۲۲.۷ درصد آنها نیز بین ۳۰ تا ۴۴ سال سن داشتند. سهم اصلی با ۳۶.۲ درصد متعلق به گروه سنی ۴۵ تا ۶۰ بوده و ۱۳.۲ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی بالای ۶۰ سال سن داشته‌اند.

گرایش حزبی ۲۵.۳ درصد پاسخ دهندگان جمهوری‌خواه و ۳۱.۲ درصد دموکرات بوده است. البته ۲۹.۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خود را مستقل معرفی کرده و ۱۴.۴ درصد گفته‌اند که گرایش سیاسی متفاوتی دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy