Friday, Sep 18, 2020

صفحه نخست » قطر سومین امیرنشین عرب در عادی سازی روابط با اسرائیل؟

isrQtr_091820.jpgرادیو فردا - یک مقام ارشد آمریکایی روز پنجشنبه گفته است، قطر یکی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که به طور بالقوه آماده عادی سازی روابط با اسرائیل است.

تیموثی لندرکینگ، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت، قطر سابقه همکاری با اسرائیل را دارد و فکر می‌کنیم، می توانیم در نهایت زمینه دستیابی به توافق گسترده‌تر آنها با اسرائیلی‌ها را فراهم کنیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرده است: ما فکر می‌کنیم زمینه‌های گسترده‌ای برای کار وجود دارد ، همه کشورها با توجه به معیارهای خود به سمت عادی سازی حرکت خواهند کرد ، اما ما مشتاق هستیم که این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

تیموثی لندرکینگ تاکید کرده است، آمریکا خواهان عادی سازی روابط تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس با اسرائیل است.

این در حالی است که لولوة الخاطر، دستیار وزیر خارجه قطر هفته گذشته گفته بود که تا زمانی که مساله فلسطین حل و فصل نشود، قطر به امارات و بحرین برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل نخواهد پیوست.

تیموثی لندرکینگ در ادامه ابراز امیدواری کرده است که با کمک آمریکا، قطر اختلافات خود با عربستان، امارات و بحرین حل و فصل کند.

روز سه شنبه مراسم امضای توافق عادی سازی روابط اسرائیل با بحرین و امارات در کاخ سفید به میزبانی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید برگزار شد.

دونالد ترامپ بعد از مراسم امضای توافق‌ها احتمال داد که عربستان نیز در میان «۷ تا ۹ کشوری» باشد که با اسرائیل صلح کنند. اما رئیس جمهوری آمریکا نامی از این کشورهای عرب به میان نیاورد.

دونالد ترامپ همچنین گفت که با پادشاه عربستان در این زمینه صحبت کرده است و در نهایت ریاض «در زمان مناسب» این کار را خواهد کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با لحن هشدار در مورد پادشاه بحرین نوشت «حاکم جلاد در انتظار انتقام سخت مجاهدان قدس» باشد.

رهبر ‌جمهوری اسلامی و رئیس‌جمهوری هنوز به توافق بحرین و اسرائیل واکنش رسمی نشان نداده‌اند اما هر دو قبلاً توافق امارات با اسرائیل را به‌شدت نکوهش کرده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy