Friday, Sep 18, 2020

صفحه نخست » درگیری «عاشقان کربلا» با مأموران مرزی ایران و عراق

karbala.jpg رادیو فردا - چند ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که برخی از متقاضیان سفر به کربلا که پرچم‌های سیاه در دست دارند، در ایستگاه شلمچه واقع در مرز ایران و عراق با ماموران مرزبانی ایران درگیر شده‌‌اند.

محمد حیدری، معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، در این‌باره به خبرگزاری ایرنا گفت: «مرز بین‌المللی شلمچه به روی مسافران همچنان بسته است و عبور مسافر و زائر از آن ممنوع است.»

او در عین حال گفت «عناصر معاند و ضدانقلاب و دشمنان» قصد دارند که با «هدایت» متقاضیان پیاده‌روی اربعین «اقدام به شعله‌ور کردن و گسترش نارضایتی» کنند.

وب‌سایت عصر ایران نیز با اشاره به این ویدئوها نوشته است که این زائران «تاکنون چند بار با نیرو‌های مرزبانی و انتظامی درگیر شدند و اولین ایستگاه بازرسی مرزی را پشت سر گذاشتند».

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در ویدئوهای منتشره، افرادی که بدون ماسک در این مناطق حضور یافته‌اند، با شعار «لبیک یا حسین» به بسته شدن مرز معترض هستند.

سیف‌ البدر، سخنگوی وزارت بهداشت عراق روز ۱۸ شهریور امسال اعلام کرد که با توجه به شیوع کرونا، ورود زائران خارجی اربعین به این کشور ممنوع است.

جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر تبلیغات و بودجه عظیمی را به برگزاری مراسمی با عنوان «راهپیمایی اربعین» اختصاص داده بود، اما امسال شیوع کرونا باعث شد که امکان برگزاری چنین مراسمی فراهم نشود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy