Tuesday, Sep 29, 2020

صفحه نخست » یکی از اعضای پیشین سپاه وزیر صمت شد + تشنج در جلسه مجلس

sepah_092920.jpgایران اینترنشنال - پخش کلیپی از قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت جنجالی شد.

به گزارش رسانه‌های ایران، در این جلسه برای لحظاتی جو متشنج شد و تعدادی از نمایندگان به ویژه در مخالفت با پخش این ویدئو فریاد می‌کشیدند.

این کلیپ رزم حسینی را در کنار سلیمانی نشان می‌داد و مربوط به سال ۹۵ در در استانداری کرمان بود.

علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار که به عنوان موافق صحبت کرد، در سخنانش خواستار پخش این کلیپ شد، اما این درخواست او موجب اعتراض مخالفان شد.

عباس گودرزی، نماینده بروجرد، قاسم سلیمانی را «سرمایه نظام و کشور» خواند و با فریاد از نمایندگان خواست که از سلیمانی «هزینه» نکنند.

با این حال علیرضا رزم حسینی در پایان جلسه با ۱۷۵ رای موافق، ۸۰ رای و ۹ ممتنع به عنوان وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت تایید شد.

***

علیرضا رزم‌حسینی یکی از اعضای پیشین سپاه پاسدران با رای اعتماد مجلس وزیر صمت شد

شاهرخ بهزادی - رادیو بین المللی فرانسه

علیرضا رزم‌حسینی دومین گزینه پیشنهادی حسن روحانی امروز در مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد. وی از دیماه ۱۳۹۷ استاندار خراسان رضوی بوده‌است. علیرضا رزم‌حسینی پیش تر، در دوران جنگ قائم ‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان، به فرماندهی قاسم سلیمانی و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسدران بوده است. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که او به عنوان یکی از مدیران ارشد اقتصادی کشور در بسیاری از طرح‌های ملی مشارکت داشته است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

وزارت صنعت، معدن و تجارت که در ایران به اختصار وزارت صمت نامیده می شود، پس از چهار ماه بالاخره صاحب وزیر شد، اما گویا حواشی این وزارتخانه تمامی ندارد و وزیر جدید ساختمان سمیه با انتقادهای تندی در توییتر و مجلس روبه‌رو شد.

صبح امروز جلسه بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صمت در مجلس شورای اسلامی آغاز شد. بعد از استماع نظر موافقان و مخالفان و دفاع شخص رزم‌حسینی، نمایندگان وارد مرحله رای‌گیری شدند. بر همین اساس بعد از شمارش آراء علیرضا رزم‌حسینی با ۱۷۵ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع به عنوان وزیر صمت انتخاب شد.

رزم‌حسینی امروز در مجلس با چالش مخالفانش روبرو شد. چالش‌هایی که قبل از آن در توییتر هم هجمه زیادی علیه او درست کرد.

از ادعای دو تابعیتی بودن او و سکونتش در کانادا گرفته تا اتهام فعالیت‌های اقتصادی مشکوک رزم‌حسینی، همه و همه سوژه بحث‌های داغ شد. با وجود این، مجلس یازدهم در غیاب حسن روحانی با رای بالا رزم‌حسینی را به عنوان وزیر صمت انتخاب کرد.

با توجه به عدم حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به تاکید ستاد ملی کرونا، در نتیجه یک ساعت دفاع رئیس‌جمهوری در دفاع از وزیر پیشنهادی دولت مورد استفاده قرار نگرفت. گویا اصلاً آقای رزم‌حسینی نیازی به دفاع رئیس جمهوری هم نداشت و سوابق درخشان ایشان در سپاه و نزدیکی اش با قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین گروه قدس سپاه پاسدران در مجلس انقلابی به ریاست یک پاسدار سابق جواز رای اعتماد برای وزارتش بود.

به نقل از تجارت نیوز، علیرضا رزم‌حسینی امروز زمانی که برای دفاع از خود پشت تریبون مجلس قرار گرفت، برای اولین برنامه‌های خود موضوع معیشت مردم و گرانی کالاهای اساسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: «تامین کالاهای اساسی و سفره مردم از مهمترین‌هاست چرا که امروز شرمنده مردم هستیم که سفره‌هایشان خالی و خالی‌تر شده است.»

رزم‌حسینی همچنین به موضوع صنایع فولاد و خودروسازی هم به صراحت اشاره کرد و گفت: «ما در خودرو رقابت‌پذیری نداریم و هزینه سربار خودرو بالاست و عدم ساخت داخلی قطعات در کشور نیز سبب شده است واردات با ارز آزاد گران تمام شود. کمیسیون صنایع گفتند طرحی دارند در این خصوص که انشاالله اجرایی می‌شود».

وی تاکید کرد که نظام توزیع کالا در ایران را سر و سامان می‌دهد و دلالان را حذف می‌کند. او در ادامه به هدف‌گذاری‌اش برای مبارزه با قاچاق، رانت و فساد اشاره کرد و از فعال‌سازی دوباره کارخانه‌های نیمه تعطیل خبر داد.

وعده‌های رزم‌حسینی در شرایطی مطرح می‌شود که فقط هشت ماه دیگر تا پایان عمر دولت دوازدهم باقی مانده است و معمولا وزرای دقیقه نود نتوانسته‌اند اقدامی اساسی در حوزه فعالیت‌شان انجام دهند.

بیوگرافی وزیر جدید صمت

علیرضا رزم حسینی متولد ۱۳۴۰ در کرمان و استاندار خراسان رضوی است. او تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه باهنر کرمان است.

وی در روز چهارشنبه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۷ با حکم وزیر کشور در مشهد به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد و همچنین استاندار استان کرمان در دولت یازدهم و سال ابتدایی دولت دوازدهم بوده‌است.

رزم‌حسینی طی سال‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌های امام مهدی در سال ۱۳۵۹ جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته‌است. وی از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب بود و از هم‌رزمان سرداران احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست حسن باقری بوده‌است. وی قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر جانباز شد و نشان فتح از سوی علی خامنه‌ای، رهبر ایران دریافت کرد. رزم‌حسینی پس از جنگ، اقدام به پایه‌گذاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرد.

از سوابق اجرایی رزم‌ حسینی در بخش خصوصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان؛

مدیر عاملی و ریاست هیئت مدیره مجتمع صنعتی کرمان؛

مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کرمان؛

مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان؛

ریاست هیئت مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژ کاران دوهزار؛

مدیر عاملی شرکت تکنوپروم (ویرجین ایلند)؛

مدیر عاملی شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ؛

مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کاترپیلار؛

نایب رئیسی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور؛

ریاست مجمع شرکت آستانه ریل،

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت همیار ماشین



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy