Tuesday, Oct 13, 2020

صفحه نخست » وقتی برنده جایزه نوبل جواب تلفن آکادمی را نمی‌دهد! + فیلم

یورونیوز - دانشگاه استنفورد در ایالات متحده تصاویر دوربین مداربسته منزل پل میلگروم، یکی از دو برنده جایزه «نوبل اقتصاد» را منتشر کرده است.

در این تصاویر می‌بینیم که دیگر برندۀ این جایزه یعنی رابرت باب ویلسون، به در خانۀ آقای میلگروم رفته تا این خبر را به او برساند.

ظاهرا آکادمی نوبل شماره تلفن همراه آقای میلگروم را نداشته و به همین دلیل زمان اعلام نام برندگان نتوانسته است با وی تماس بگیرد. بنابراین همکار و همسایه‌اش رابرت باب ویلسون به همراه همسر خود به منزل او رفت و پس از چند بار در زدن موفق شد تا خبر برنده شدن جایزه نوبل را به پل میلگروم بدهد.

آکادمی سلطنتی علوم سوئد روز دوشنبه ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) دو اقتصاددان آمریکایی به نام پل میلگروم و رابرت ویلسون را به دلیل مشارکت در «نظریه حراج»، برنده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۲۰ اعلام کرد.

میلگروم و ویلسون که هر دو استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا هستند، به دلیل یافته‌های نظری ارزشمندشان که باعث بهبود عملکرد حراج‌ها شده، برنده جایزه نوبل امسال شدند.

👈مطالب بیشتر در یورونیوز

بنا به گفته آکادمی علوم سوئد، این دو اقتصاددان آمریکایی قالب‌های جدیدی را ابداع کرده‌اند که با آن می‌توان اشیا متعدد مرتبط با یکدیگر را با شیوه‌ای به جز بالا بردن قیمت و به نحوی که به سود حراج‌گذار باشد، به حراج گذاشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy