Saturday, Oct 24, 2020

صفحه نخست » نخست وزیر عراق خواستار حمایت نظامی فرانسه، بریتانیا و آلمان در برابر نیروهای شبه نظامی تحت حمایت ایران شد

iraq_102320.jpgرادیو بین المللی فرانسه - مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق در اولین سفر دوره‌ای خود به سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا با رهبران این سه کشور دیدار و در خصوص روابط دوجانبه میان بغداد، پاریس، لندن و برلین گفت‌وگو کرد. وی پس از دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، خواستار حمایت نظامی، امنیتی و اقتصادی این سه کشور در برابر نیروهای شبه نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در عراق شد.

مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق در پایان سفر دوره‌ای رسمی خود به سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان، روز چهارشنبه بیست و یکم اکتبر، وارد لندن شد. وی در دیدار با بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در باره روابط دوجانبه میان دو کشور گفتگو کرد.

بر اساس گزارش تارنمای روزنامه گاردین، مصطفی کاظمی که در صدر یک هیئت بلند پایه دولتی متشکل از وزرا و روسای تشکل‌های مستقل عراقی وارد لندن شد، اعلام کرد که عراق در تنگنای بازی قدرت میان آمریکا و ایران قرار گرفته است و نیاز به حمایت نظامی، امنیتی و اقتصادی کشورهای اروپایی دارد.

ایالات متحده آمریکا که شمار نیروهای خود در عراق را طی سال‌های اخیر به صورت چشمگیری کاهش داده است، اعلام کرده که می‌خواهد در دراز مدت تمام سربازان خود را از این کشور خارج کند. با توجه به حمایت ایران از گروه ‌های شبه نظامی در عراق، مصطفی کاظمی نگران نفوذ بیشتر جمهوری اسلامی در کشور خود است. همه گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران در عراق ماموریتی مشترک دارند: تهدید نیروهای آمریکایی مستقر عراق به منظور بیرون راندن آن‌ها از این کشور.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

نخست‌وزیر عراق در دومین روز این سفر دوره‌ای رسمی خود روز شنبه بیستم اکتبر، در برلین با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد. مصطفی کاظمی با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل اعلام کرد که این سفر به منظور تاکید بر تمایل عراق برای برقراری روابط دوجانبه با آلمان صورت گرفته است.

بر اساس گزارش روزنامه فیگارو، مصطفی کاظمی در نخستین مرحله از سفر رسمی سه روزه خود به سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان، روز دوشنبه نوزدهم اکتبر وارد پاریس شد.

با اینکه دیدار مصطفی کاظمی با مقامات فرانسوی بدون حضور خبرنگاران و برگزاری کنفرانس مطبوعاتی انجام گرفت اما، فیگارو می‌نویسد که نخست وزیر عراق با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، فلورنس پارلی، وزیر دفاع، ژان کستکس، نخست‌وزیر، ژان-ایو لو دریان، وزیر امور خارجه، برونو لومر، وزیر دارایی و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد.

امانوئل ماکرون پس از دیدار با مصطفی کاظمی با انتشار توییتی اعلام کرد: «مبارزه با تروریست‌های اسلامگرا در میدان نبرد به معنی جنگیدن با ریشه‌های تروریسم است . این مبارزه همچنین به معنی تضمین ثبات عراق و حاکمیت این کشور است».

دفتر نخست‌وزیری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مصطفی کاظمی در دیدار روز دوشنبه با مقامات فرانسوی در خصوص وضعیت منطقه، راه‌های توسعه روابط دوجانبه میان پاریس و بغداد و تقویت آن‌ها در زمینه‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری و بهداشتی و گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون در این دیدار ضمن تمجید از روابط عمیق میان بغداد و پاریس و بر اهمیت مشارکت استراتژیک میان دو طرف و ضرورت تداوم مبارزه با تروریسم در عراق تاکید کرد.

امانوئل ماکرون، آنگلا مرکل، و بوریس جانسون، اعلام کردند که فرانسه، آلمان و بریتانیا به چارچوب ائتلاف بین‌المللی عليه داعش پایبند هستند و از عراق حمایت می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy