Sunday, Nov 8, 2020

صفحه نخست » طرح بایدن برای تغییر سریع مواضع و سیاست‌های آمریکا

biden_110620.jpgایران اینترنشنال - واشینگتن پست به نقل از منابع نزدیک به کمپین جو بایدن گزارش داد بایدن قصد دارد به محض روی کار آمدنش در اول بهمن ماه تعداد زیادی فرمان اجرایی صادر کند تا نشان دهد سیاست آمریکا تغییر کرده و این کشور از این پس «اولویت‌های بسیار متفاوتی» خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، بایدن قصد دارد به سرعت آمریکا را به توافق پاریس، که در زمینه تغییرات اقلیمی است، بازگردانده و تصمیم دونالد ترامپ برای خروج ایالات متحده از سازمان بهداشت جهانی را لغو کند.

واشینگتن پست همچنین از تصمیم بایدن برای لغو فرمان منع مهاجرت شهروندان چند کشور مسلمان خبر داده است.

این گزارش افزود رییس‌جمهوری منتخب همچنین قصد دارد طرح «صاحبان رویا» را احیا کند تا افرادی که در زمان کودکی به صورت غیرقانونی به آمریکا آورده شده‌اند بتوانند در این کشور بمانند.

همچنین کمپین بایدن طی چند ماهه اخیر از مجموع وعده‌های انتخاباتی او کتابی تهیه کرده تا آن را در اولین تصمیم‌گیری‌های خود مورد توجه قرار دهد.

از سوی دیگر، مشاوران ارشد بایدن طی چند ماه گذشته بهترین راه‌های اجرای برنامه‌های او را بررسی کرده و صدها نفر برای تصدی پست‌های مختلف در نهادهای فدرال در حال آماده‌سازی خود بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، بایدن روز دوشنبه یک کارگروه مقابله با کرونا تشکیل می‌دهد و این گروه طی روزهای آینده به ریاست ویوک مورتی، جراح کل سابق و دیوید کسلر، کمیسیونر سابق سازمان غذا و دارو، جلسه برگزار خواهد کرد.

به گزارش واشینگتن پست، درصورتی‌که نسبت تعداد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنگره نزدیک باشد، کار بایدن برای انجام اقدامات قانونی فراگیر سخت‌تر خواهد شد.

طبق این گزارش، از دیگر وعده‌های بایدن می‌توان به طرح او در لغو مصونیت‌های تولیدکنندگان اسلحه و لغو طرح جمهوری‌خواهان برای کاهش مالیات اشاره کرد، اما اگر جمهوری‌خواهان اکثریت سنا را بدست بیاورند می‌توانند جلوی چنین اقداماتی را بگیرند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy