Saturday, Nov 7, 2020

صفحه نخست » روحانی و دیگر مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی انتظارات خود از دولت آینده جو بایدن را اعلام کردند

france8.jpgرادیو بین المللی فرانسه - روحانی که در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ایران سخن می‌گفت، در این زمینه ادامه داد: «جمهوری اسلامی ایران، همواره به تعهدات خود درصورت رعایت مسئولانه از سوی همه اطراف تعهد، پایبند بوده و تعامل سازنده با جهان را راهبرد خود می‌داند.»

او بار دیگر با انتقاد از سیاست‌های ترامپ گفت: «سیاست پرآسیب و نادرست دولت امریکا در سه سال اخیر، نه تنها توسط مردم سراسر جهان تقبیح شد، بلکه در انتخابات اخیر از سوی مردم این کشور نیز با مخالفت روبه‌رو شد.»

رئیس جمهور اسلامی ایران تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را «جنگ اقتصادی» خواند و ادامه داد: «مردم ایران با مقاومت قهرمانانه خود در برابر جنگ تحمیلی اقتصادی، اثبات کردند که سیاست فشار حداکثری امریکا محکوم به شکست است. اینک زمان آن است که در سایه همکاری و هم‌افزایی ایران و همسایگان، شاهد ارتقاء امنیت و توسعه در منطقه باشیم و مسیر ثبات و رشد اقتصادی کشور، با قوت و سرعت هرچه بیشتر ، پیموده شود.»

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی در توئیتی نوشت: « سرانجام با اعلام نتيجه انتخابات آمريكا، دوران ترامپ و تيم ماجراجو و جنگ طلب او به پایان رسید.نقض معاهده هاي بين المللي از محيط زيست تا تحريم هاي اقتصادي و ضد انساني عليه ملت ایران و حمايت از تروريسم و نژاد پرستی، شاکله سیاست های ترامپ بود.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

او ادامه داد: «سرانجام با اعلام نتيجه انتخابات آمريكا، دوران ترامپ و تيم ماجراجو و جنگ طلب او به پایان رسید. نقض معاهده هاي بين المللي از محيط زيست تا تحريم هاي اقتصادي و ضد انساني عليه ملت ایران و حمايت از تروريسم و نژاد پرستی، شاکله سیاست های ترامپ بود.»

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز در توئیتی نوشت: «جهان در حال نظاره است که آیا رهبران جدید آمریکا روش مخرب، ضدقانون و قلدرمابانه رژیم رو به پایان آمریکا را رها خواهند کرد و چندجانبه گرایی، همکاری و احترام به قانون را در پیش خواهند گرفت یا نه. مردم آمریکا حرف خود را زدند و نظرشان را گفتند. آنچه مهم است، عمل و رفتار است. سابقه ایران روشن است؛ عزت، منافع ملی و دیپلماسی مسئولانه.»

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «پایان ‫ترامپ، شگفتی نیست، حکم مقدر تاریخ است. بیشتر مردم ‫آمریکا بر کارنامه سراسر ناکامیِ تفکری که قلدری و زورگویی را حلال مشکلات می‌دانست، مهر مردودی زدند. آیا دولت منتخب (آمریکا) این درک را دارد که زیر قاب عکس او (دونالد ترامپ) در کاخ سفید به جای عبارت چهل وپنجمین رییس جمهور بنویسد: عبرت آیندگان.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy