Friday, Nov 13, 2020

صفحه نخست » فرمانده نیروی انتظامی تهران: آزار و اذیت بانوان آنقدر کم بوده که هیچ‌وقت برایمان تبدیل به دغدغه نشده

71450CC7-DFA1-4F35-BADA-2F64B20DDEFD.pngحسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران، افزایش آزار و اذیت زنان در پایتخت ایران را رد کرد و با خودداری از ارائه آمار در این زمینه، گفت که آزار و اذیت زنان در تهران کم بوده و «هیچ وقت» برای پلیس تبدیل به «دغدغه» نشده است.

رحیمی روز شنبه ۲۴ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: «براساس آمار و اطلاعات و طبق دقیق‌ترین نتایج» تهران «امن‌ترین جا» برای زنان است.

او ادامه داد: «در واقع نمی‌توان عددی را اعلام کرد؛ چرا که آنقدر آزار و اذیت بانوان کم بوده که هیچ‌وقت برایمان تبدیل به دغدغه نشده و رقم خاصی در این زمینه نداریم.»

در اردیبهشت‌ماه گذشته، خبرگزاری ایسنا براساس نتایج یک‌ پژوهش نوشت که «امنیت زنان در شهر تهران از وضعیت بهینه‌ای برخوردار نیست» و «احساس امنیت زنان در کل در مناطق شمالی شهر بیشتر از زنان مناطق جنوبی در شهر تهران» است.

رییس پلیس تهران درباره وضعیت امنیتی پل‌های عابر پیاده به ویژه برای زنان گفت: «در بعضی از این پل‌ها، تابلوهای تبلیغاتی به گونه‌ای نصب شده که راه دیدی از بیرون نداشته است.»

او از شهرداری تهران خواست «در چینش تابلوهای تبلیغاتی تغییر رفتار داشته باشد».

پیشتر زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران، گفته بود: «وجود معابر دندانه‌ای، شمشادهای بلند، پل‌های عابر پیاده پوشیده، پیچ‌های بدون دید در برخی معابر و ... از جمله مواردی است که حس عدم امنیت را در زنان تشدید می‌کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy