Saturday, Nov 21, 2020

صفحه نخست » مقایسه میرحسین موسوی و ترامپ در روزنامه حکومتی

روزنامه «‌تهران‌تایمز» متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی که بودجه‌اش از طرف دولت تامین می‌شود در شماره امروز خود با انتشار عکسی، میرحسین موسوی و دونالد ترامپ را از جهت اعتراض به نتایج انتخابات مقایسه کرده و نوشته است: «ادعاهای مشابه، یک دنیا واکنش متفاوت»

tehtimes2.jpg

العربیه - روزنامه انگلیسی‌زبان تهران تایمز در عکسی که روی جلد این روزنامه چاپ کرده، نیمی از چهره ترامپ را در کنار نیمی از چهره میرحسین موسوی قرار داده و تیتری که ترجمه آن «دو ادعای مشابه و یک دنیا واکنش متفاوت» است را برای مقایسه این دو سیاستمدار استفاده کرده است.

روزنامه تهران تایمز که گفته می‌شود وابسته به نهاد حکومتی «سازمان تبلیغات اسلامی» است شنبه 21 نوامبر 2020 در مقایسه‌ای میان میرحسین موسوی موسوی و دونالد ترامپ نیمی از چهره این دو کاندیدای ریاست‌جمهوری را کنار هم قرار داده و عملکرد آنها را بررسی کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

موسوی کاندیدای اصلاح‌طلبان در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بود که در سال 88 حکومت را به انجام تقلب و دستکاری در آرا متهم کرد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نیز پس از پایان پنجاه و نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، دموکرات‌ها را به انجام «تقلب» متهم کرده است.

این روزنامه در مطلبی که ترجمه تیتر آن «دو ادعای مشابه و یک دنیا واکنش متفاوت» است، ضمن انتقاد از رسانه‌های جهان و حزب دموکرات آمریکا که رفتاری متفاوت در مواجهه با ادعای تقلب این دو کاندیدا داشته‌اند، رفتار آنها را جانبدارانه توصیف کرده که برای اثبات تقلب از ترامپ مدرک خواسته‌اند اما از میرحسین موسوی بدون اینکه سندی بخواهند، حمایت کردند.

روزنامه اعتماد وابسته به جناج اصلاح‌طلب نیز در نسخه فردا یکشنبه، با تیتر «اقدام سخیف یک نشریه حکومتی» روزنامه تهران تایمز را مورد انتقاد داد.

میرحسین موسوی در سال 88 پس از پایان انتخابات خود را پیروز انتخابات دانست و پس از اعلام نتایج نهادهای برگزاری انتخابات را انجام «تقلب» متهم کرد. اعتراضات مردمی نیز که با شعار «رای من کو؟» آغاز و سپس با شعارهای ساختارشکنانه ادامه یافت به شدت سرکوب شد. موسوی نیز بدون برگزاری دادگاه به حصر خانگی محکوم شد که تاکنون ادامه دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy