Monday, Nov 30, 2020

صفحه نخست » "فرمانده سپاه پاسداران در حمله پهپادی کشته شد" + خبر تکمیلی

arab30.jpgالعربیه - منابع عراقی روز دوشنبه 30 نوامبر 2020 گزارش کردند یک فرمانده سپاه پاسداران که از گذرگاه مرزی بین دو کشور سوریه و عراق به همراه چند نفر دیگر وارد سوریه شد، از سوی پهپادهای آمریکایی شناسایی شده و مورد هدف قرار گرفتند.

گزارش‌های اولیه نام این فرمانده کشته شده سپاه را «مسلم شهدان» گزارش کرده و گفته‌اند که 3 نفر دیگر از همراهان او هم در این حمله کشته شدند.

ایران در روزهای گذشته شاهد کشته شدن محسن فخری زاده یکی از چهره‌های سرشناس برنامه‌ هسته‌ای خود بود. فخری زاده روز 27 نوامبر در منطقه آبسرد دماوند تهران ترور شد.

براساس منابع امنیتی ایران طرح ترور فخری زاده به این صورت اتفاق افتاد که ابتدا یک دستگاه خودرو نیسان در جاده اصلی منطقه آبسرد در حین عبور خودرو دانشمند هسته‌ای ایران منفجر شد و سپس عامل بعدی اقدام به تیر اندازی رگباری کرده که در پی آن چند تن از محافظان فخری‌زاده و خود او در پی انفجار و اصابت تیر، پس از انتقال با بالگرد به بیمارستان جان خود را از دست داد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

پهپادهای آمریکایی در سوم ژانویه 2020 هم قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه ایران را به همراه ابو مهدی المهندس معاون شورای حشد شعبی عراق در حومه فرودگاه بین‌المللی بغداد مورد هدف قرار داده و کشتند.

خبر تکمیلی در همین زمینه:

رسانه‌های سوری: یک فرمانده سپاه قدس در سوریه کشته شد

ظاهرا این مقام ارشد در بخش لجستیکی نیروی قدس سپاه پاسداران فعال بوده است

رسانه‌های سوریه گزارش دادند که یکی از اعضای ارشد سپاه پاسداران ایران روز یکشنبه در شهر القائم سوریه در نزدیکی مرز شمال شرقی آن کشور با عراق ترور شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی آژانس خبری استپ، نزدیک به شورشیان سوریه، این مقام ارشد، ظاهرا در بخش لجستیکی نیروی قدس سپاه پاسداران فعال بوده و هنگام شلیک موشک از پهپاد به سمت خودرویی که رانندگی می کرده، کشته شده است. دو ایرانی دیگر هم در خودرو بودند که در این حمله کشته شدند.

اسرائیل‌هیوم ضمن اعلام این خبر آورده که در هیچ یک از گزارش‌ها اشاره نشده که چه کسی پهپادی را که این مقام سپاهی را کشته، به پرواز درآورده است. این نشانه‌ای از آن است که احتمالا حمله توسط اعضای نیروهای ائتلاف آمریکایی در این کشور انجام شده است. اعضای ائتلاف آمریکایی در گذشته حملات هوایی علیه جنگجویان طرفدار ایران در منطقه مرزی سوریه و عراق انجام داده‌اند.

بر اساس گزارش‌های خبری سوریه، جت‌هایی که گمان می‌رود متعلق به نیروهای ائتلاف آمریکایی باشد، به ۱۰ هدف در نزدیکی شهر مرزی ابوکمال حمله کردند و در نتیجه آن، چندین نفر از اعضای شبه‌نظامیان طرفدار ایران کشته و انبارها و تجهیزات مهمات منهدم شد.

این گزارش‌ می‌افزاید: پایگاه نظامی امام علی در نزدیکی ابو کمال واقع شده است. این پایگاه که طی دو سال اخیر توسط اعضای سپاه پاسداران ساخته شده، امکان انتقال اسلحه و تجهیزات از عراق به سوریه را برای ایران فراهم می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy