Monday, Dec 14, 2020

صفحه نخست » آیا بریتانیا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد؟

sepah.jpg العربیه - پس از آنکه آمریکا در آوریل سال گذشته «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد، اکنون گزارش‌های از تحرک‌ در داخل پارلمان بریتانیا برای قرار دادن سپاه پاسدان در لیست سازمان‌های تروریستی شنیده می‌شود.

به گزارش العربیه به نقل از سایت «ایران اینترنشنال» کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا طی روزهای آینده لایحه‌ای را به دولت این کشور ارائه خواهد کرد که به موجب آن، بریتانیا «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی خواهد کرد.

کمیته خارجی پارلمان بریتانیا گفته است که سپاه پاسداران با حمایت مداوم و پیگیر از نیروهای تروریست و گروه‌های مسلح غیر دولتی، در جهت تضعیف ثبات و امنیت در منطقه گام بر می‌دارد.

در لایحه پیشنهادی کمیته خارجی پارلمان آمده است که اعضای این کمیته متقاعد شده‌اند که اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با معیارهایی که در قانون مبارزه با تروریسم، مصوب سال ۲۰۰۰ بریتانیا تعیین شده، مطابقت کامل دارد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

بنا بر طرح کمیته منتخب سیاست خارجی پارلمان بریتانیا، «شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوانی سازمانی تروریستی، ادامه منطقی محدودیت‌هایی است که اتحادیه اروپا بر گروهی از اعضای سپاه اعمال کرده است».

اقدامات سپاه علیه منافع بریتانیا و منافع مردم ایران

این کمیته در استدلال خود گفته است: «فلسفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اقدامات بدخواهانه آن در داخل ایران و در کل منطقه، بر خلاف منافع بریتانیا و منافع مردم ایران است.»

این کمیته توصیه کرده است که «وزارت‌‌ خارجه بریتانیا با همکاری وزارت کشور، اطلاعات در دسترس درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بررسی کند و نتیجه را به منظور شناسایی سپاه به عنوان سازمانی تروریستی به پارلمان بریتانیا ارائه کند.»

گفتنی است که تمرکز بیشتر ایالات متحده و کشورهای اروپایی بر فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه، از جمله سوریه، عراق و یمن در سال‌های اخیر منجر به افزایش انتقادات علیه تهران شده است.

از سوی دیگر تهران در واکنش به اقدام ایالات متحده علیه سپاه پاسداران، اعلام کرد فرماندهی مرکزی آمریکا، پنتاگون وسنتکوم را «Centcom» را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy