Friday, Dec 18, 2020

صفحه نخست » نماینده لهستان در پارلمان اروپا ظریف را به وزیر خارجه آلمان نازی تشبیه کرد

poland_121620.jpgانتقاد تند رادوسلاو سیکورسکی از نقض حقوق بشر در ایران

ایندیپندنت فارسی - رادوسلاو سیکورسکی نماینده لهستان در پارلمان اروپا، ضمن انتقاد از نقض حقوق بشر در ایران وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را به وزیر خارجه آلمان نازی تشبیه کرد.

وزیر خارجه سابق لهستان که پس از تصویب قطعنامه پارلمان اروپا در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران سخن می‌گفت ایران را از «سرکوبگرترین رژیم‌های جهان» دانست.

وی گفت، «ایران ادعا می‌کند یک جمهوری اسلامی است، اما همانطور که این قطعنامه روشن کرده، (جمهوری اسلامی ایران) یکی از سرکوبگرترین نظام‌ها در جهان است.»

آقای سیکورسکی در ادامه خطاب به روحانیون حاکم در ایران گفت، «اگر شما نماینده خدای مقتدر و بخشنده هستید، چرا تا این حد به سرکوب، شکنجه و کشتن مردم خود نیاز دارید؟»

وی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا و مسئول سیاست خارجی آن بلوک اروپایی خواست هنگام دیدار با وزیر خارجه ایران به یاد داشته باشند که او «نماینده چه رژیم تهوع آوری است.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

این نماینده پارلمان اروپا همچنین خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفت اگر خواهان روابط بهتر با اروپا و لغو تحریم‌ها هستند، باید به سرکوب و نقض حقوق مردم ایران پایان دهند.

پارلمان اروپا روز گذشته قطعنامه‌ای را تصویب و در آن به شدت از ایران به دلیل ادامه حبس نسرین ستوده وکیل حقوق بشر و اعدام روح‌الله زم روزنامه‌نگار ایرانی انتقاد کرده است.

این قطعنامه از مسئول سیاست خارجی و کلیه اعضای اتحادیه اروپا می‌‌خواهد برای جلوگیری از اعدام احمدرضا جلالی، پژوهشگر ایرانی-سوئدی زندانی در ایران، فورا اقدام کنند.

قطعنامه پارلمان اروپا یک روز پس از تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت «نقض سیستماتیک و خطرناک حقوق بشر» و آمار بالای اعدام در ایران تصویب شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy