Sunday, Dec 20, 2020

صفحه نخست » بایدن از اولین گام‌هایی که هنگام ورودش به کاخ سفید برمی‌دارد پرده برداشت

97A33E1F-E604-4663-B478-EBAE7F023F55.jpegالعربیه - جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریكا، شامگاه شنبه 19 دسامبر تأكید كرد كه اولین گامی كه او هنگام ورود به كاخ سفید به طور رسمی برمی دارد، بازگشت به توافق زیست محیطی «پاریس» است که بر مبارزه جامعه جهانی با تغییرات آب و هوایی تمركز کرده است.


بایدن تاکید کرد که با توجه به کاهش اقتصاد آمریکا در پی بحران جهانی ناشی از بیماری همه‎گیر کرونا که تاکنون 75 میلیون مبتلا برجای گذاشته و باعث تعطیلی چندین ماهه بسیاری از بخش‌های تولیدی شده، او تلاش خواهد کرد تا یک چهارم میلیون فرصت شغلی را در اسرع وقت برای آمریکایی‌ها ایجاد کند.


بایدن در دیدار با اعضای اصلی تیم زیست محیطی خود، گفت که دولت او مبارزه با گرمایش زمین را به عنوان یکی از ستون‌های تلاش برای بازسازی اقتصاد ایالات متحده آمریکا که از کرونا آسیب دیده است را قرار خواهد داد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

بایدن در معرفی تیم محیط زیستی خود گفت:«این افراد برنامه بلند پروازانه دولت من را هدایت خواهند کرد تا تهدیدهای وجودی زمان ما بویژه در رابطه با تغییرات آب و هوایی را برطرف کنند».


او در طی سخنرانی در ویلمینگتون واقع در ایالت دلاور افزود: «ای مردم ما در معرض بحران هستیم لذا برای مقابله با COVID-19 باید یک ملت متحد باشیم، به یک پاسخ ملی یكپارچه در برابر تغییرات آب و هوایی نیز نیاز داریم».

انتخاب وزیر کشور از بومیان آمریکا برای اولین بار
رئیس جمهور جدید آمریکا نماینده دموکرات و بومی ایالت نیومکزیکو در کنگره آمریکا را به عنوان گزینه موردنظر خود برای پست وزارت کشور آمریکا معرفی کرد.
«جو بایدن» روز پنج شنبه اعلام کرد که «دِب هالند» نماینده دموکرات و بومی ایالت نیومکزیکو گزینه موردنظر وی برای تصدی پست وزارت کشور آمریکا است.
با این انتخاب بایدن، دب هالند نخستین زن بومی آمریکا خواهد بود که سکان هدایت یک نهاد قدرتمند فدرال را که نسل‌ها بر قبایل بومی این کشور اعمال نفوذ می‌کرد، در دست می‌گیرد.
رهبران و فعالان قبایل بومی آمریکا در سرتاسر این کشور به همراه شماری از شخصیت‌های دموکرات که هفته‌ها بایدن را به انتخاب هالند ترغیب می‌کردند، از این تصمیم بایدن ابراز خرسندی کردند.
با نامزدی هالند، اکنون بومیان آمریکا برای نخستین بار شاهد ریاست یک فرد بومی در یک مسند مهم و تعیین کننده هستند.
دب هالند علاوه بر تصدی سمت وزیر کشور آمریکا نظارت بر 600 قبیله بومی که از سوی دولت فدرال به رسمیت شناخته شده‌اند، مسئولیت اداره و نظارت بر بخش وسیعی از زمین‌های دولتی، آبراهه‌ها، حیات وحش، بوستان‌های ملی و همچنین ذخایر معدنی را نیر برعهده می‌گیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy