Tuesday, Dec 29, 2020

صفحه نخست » کار علی جوانمردی از انتشار دروغ گذشته و به ظاهر شدن در نقش بازجو و تهمت زدن مستقیم به اشخاص کشیده؛ ف. م. سخن

B336C94E-CDD4-4EFB-9367-886BBDD34DCC.pngمن در برخورد با اشخاصی که راه خطا می روند ابتدا سعی می کنم با زبان طنز و کمی شوخی لطیف هشدارم را به آن ها برسانم.

در قدم بعد وقتی می بینم طرف متوجه خطای خود نیست و در باتلاق اعمال و تفکرات اش غوطه ور است، آن گاه قلم را به زبانی که برای او قابل فهم باشد می گردانم.

خبرهای جوانمردی و «چاخان تودی» او خصوصا بعد از اعدام فجیع روح الله زم مدیر «آمد نیوز» به سطحی رسید که خواست جای آن مرحوم را در عرصه ی رسانه پر کند و این ایرادی نداشت.

ما هم اشارتی به طنز به معرکه ای که او راه انداخته بود کردیم و فکر کردیم همین اشارت آدم عاقل را کفایت کند.

اما متاسفانه در این موضوع عقلی ندیدیم بلکه اتفاقا اشارت ما آتش جهل و رفتار جاهلانه و بلکه رذیلانه ی جوانمردی را بر افروخت و او در گام نخست به سمت «کانال کوچه» که رسانه ای ست محترم و معتبر و منتشر کننده تحلیل بر اساس مطالب انتشار یافته در رسانه ها، و نیز آقای کیانوش توکلی که مدیر سایت قدیمی «ایران گلوبال» هستند، و حرفی را «چند سال قبل» در انتقاد از فیک نیوزها گفته بودند، و بدتر و فاجعه انگیز تر از همه دختر جناب توکلی خانم ژاله توکلی که خانمی ست آگاه و فرهیخته و کتابی خواندنی به زبان دانمارکی بر ضد حکومت نکبت نوشته خیز برداشت و با عجله ی بسیار شروع به زخم زدن به آن ها کرد، که «کانال کوچه» (که به اشتباه و از روی تعجیل و ناآگاهی آن را «رادیو کوچه» می نامد و این دو اصلا موضوع شان از هم سواست) مطلب یک فرد مستعار -که من یعنی ف. م. سخن باشم- را و صحبت های دروغ کیانوش توکلی را منتشر کرده، و دختر کیانوش توکلی که کمونیست است بارها به ایران سفر کرده و خود کیانوش توکلی از جمهوری اسلامی پول گرفته است چرا که تحریم امریکا شامل حساب بانکی او نیز شده است! :)

در باره ف. م. سخن که اسم مستعار است و در گفتار جوانمردی به خاطر کم اهمیت بودن این نویسنده مستعار اسمی نیست، صحبتی نیست چرا که ف. م. سخن می داند چطور و به چه ترتیبی از خود در مقابل اراذل خبری دفاع کند.

در مورد «کانال کوچه» هم که خود بچه های کوچه شرح جامع و به نظر من بیش از حد محترمانه در این خصوص داده اند که ویدئوی آن را در زیر می بینید.

کیانوش توکلی هم که یکی از قدیمی های دوران مبارزه است و علی جوانمردی در مقابل او طفلی ست که تازگی ها بزرگ شده و لگدپرانی های او برای توکلی چندان اهمیتی نخواهد داشت.

اما این که جوانمردی رفته و پای دختر محترم توکلی را به میان کشیده، این دیگر از فیک نیوز بازی گذشته و به جاسوس بازی و ایجاد شانتاژ برای خفه کردن دیگران رسیده.

البته این جور کارهای جناب جوانمردی مسبوق به سابقه است و ایشان که دست جیمز باندهای زمانه را از پشت بسته، چندی پیش «جاسوسه ای» را که قصد جان اش کرده بود، گیر انداخته و او را دقیقا مثل بازجوهای حرفه ای وزارت اطلاعات بازجویی و تخلیه ی اطلاعاتی کرده و فیلم اش را هم در اینترنت گذاشته است.

جواب جالب و پر از خنده و شادی ژاله ی توکلی را هم در همین جا می گذارم و توضیح بیشتر نمی دهم.

فقط می ماند این که ما در کار «صدای امریکا» مانده ایم که خبرنگاری دارد که از هفت دولت آزاد است و خارج از چهارچوب اداری صدای امریکا برای خودش برنامه های آنچنانی درست می کند و جایزه برای سرِ اشخاص می گذارد که اگر یکی از این کارها را یک کارمند عادی انجام دهد، او را با دو مامور سکیوریتی و جعبه ی وسایل شخصی اش به دم درِ اداره هدایت می کنند!

ما نگفتیم چون نخواستیم دردسری برای جوانمردی درست کنیم اما کاری که جوانمردی با گذاشتن جایزه ی ۵۰ هزار دلاری برای پیدا کردن شیرین نجفی که در هیچ جا محاکمه و محکوم نشده و اصولا کسی نمی داند که او با جمهوری نکبت در ارتباط بوده یا نبوده یا ارتباط اش به خاطر چه بوده کرده، تشویق به آدمکشی در سطح گسترده و علنی ست که اگر کسی دنبال اش باشد، قطعا جوانمردی گرفتار خواهد شد.

اما چه باید کرد که ما اهل این گونه جنجال ها نیستیم و به هشدار و انذار بسنده می کنیم.

حال برویم منتظر بمانیم تا جوانمردی بخواهد زخمی دیگر به منتقدان فیک نیوزها بزند و از این طریق برای خود «فالوئر» کسب کند.

***

*نظرات نویسندگان در یادداشت‌ها لزوماً بازتاب دیدگاه خبرنامه گویا نیست




Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy