Tuesday, Dec 29, 2020

صفحه نخست » افزایش تنش میان واشینگتن و تهران؛ تهدید ایران و آمادگی اسرائیل

arab29.jpgالعربیه - با افزایش تنش‌ها و احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا بویژه پس از ارسال بمب افکن‌ها راهبردی و زیر دریایی آمریکایی مجهز به 150 موشک «توم هاوک»، ارتش اسرائیل به مانوری جهت بکارگیری سریع نیروهای ذخیره اقدام کرده است.

نزدیک شدن به سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی و واکنش به ترور محسن فخری زاده احتمال حملاتی غیر مستقیم از سوی گروه‌های نیابتی ایران به منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه افزایش داده است. مانورهای اخیر ارتش اسرائیل با هدف بازدارندگی و حفظ آمادگی آن کشور در برابر هر گونه تحرک نظامی ایران نیز انجام شده است.

این رویارویی نظامی محتمل که ایران می‌گوید برای آن کاملا آماده است، متضمن تقابل با پیشرفته ترین سلاح‌های هوایی، دریایی و زمینی آمریکا خواهد بود که اخیرا به منطقه ارسال شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

واشنگتن مجددا بر جدیت خود در جلوگیری از انجام هر گونه اقدام «تروریستی» توسط ایران در منطقه تاکید کرده است. آمریکا در اقدامی بی‌سابقه یک زیردریایی اتمی به همراه دو ناوشکن را به خلیج اعزام کرد.

طبق گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا، ارسال زیر دریایی اتمی «اس اس جورجیا» پیامی روشن به تهران است که واشنگتن متعهد به حمایت از امنیت متحدان خود می‌باشد.

به گفته مقامات آمریکایی این نمایش نظامی جهت یادآوری این امر به تهران بوده که هر گونه حمله به بهانه سالگرد کشته شدن سلیمانی با پاسخ قاطع آمریکا روبرو خواهد شد.

زیر دریایی اتمی مذکور پس از عبور از تنگه هرمز به ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» و دو بمب افکن «بی 52» مستقر در منطقه خلیجپیوست.

اسرائیل تحرکات ایران را زیر نظر دارد

پیشتر ژنرال «هایدی زیلبرمن» سخنگوی ارتش اسرائیل گفته بود که اسرائیل تمامی تحرکات نظامی ایران در منطقه را به شدت زیر نظردارد و احتمال می‌دهد ایران از عراق یا یمن دست به هجوم بزند.

به گزارش روزنامه «جروزالم پست» زیلبرمن از عراق و یمن به عنوان دومین حلقه ایران پس از سوریه و لبنان که اولین مناطق درگیری نیروهای نیابتی با اسرائیل هستند، نام برد و افزود اسرائیل اوضاع این دو کشور را از نزدیک زیر نظر دارد.

ایران آماده رویارویی

وزارت خارجه ایران روز دوشنبه اعلام کرد که تهران آماده رویارویی با هر گونه اقدام نظامی آمریکا است و در این رابطه برنامه‌هایی برای پاسخگویی تدارک دیده است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران گفت که تهران برای همه سناریوها آماده است. وی ادامه داد: «ما به تمام سناریوها فکر کرده ایم و آماده مقابله با هر گونه سناریو هستیم، امیدواریم دولت دونالد ترامپ درآخرین روزهای خود ایجاد تنش را متوقف کند».

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد که کشورش در دفاع از حقوق مشروع خود مطابق با منشور سازمان ملل متحد در برابر هر گونه تهدید تردیدی به خود راه نمی‌دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy