Monday, Jan 4, 2021

صفحه نخست » کارزار مهدی مهدوی‌کیا با عنوان "کیلومتری برای آزادی" چیست؟

Mahdavikia.jpg دویچه وله - مهدی مهدوی‌کیا ملی‌پوش سابق فوتبال ایران و بازیکن پیشین بوندس‌لیگای آلمان، کمپینی با عنوان "کیلومتری برای آزادی" راه‌اندازی کرده است. این کارزار مردم را برای کمک به کودکان و افراد زندانی در ایران، به دویدن فراخوانده است.

در ابتدای سال نوی میلادی، ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران مهدی مهدوی‌کیا با راه‌اندازی کارزار "کیلومتری برای آزادی" مردم را به دویدن دعوت کرده است. بازیکن سابق تیم‌های فوتبال بوخوم، هامبورگ و آینتراخت فرانکفورت که به مدت ۱۱ سال بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ در بوندس‌لیگای آلمان به میدان رفت، در شبکه‌های اجتماعی جزئیات و شیوه مشارکت عمومی در این کمپین را با هشتگ انگلیسی #milesforfreedom توضیح داده است.

مهدی مهدوی‌کیا ‌در معرفی این کارزار با اشاره به اهمیت ورزش برای حفظ سلامتی می‌گوید: «ما با ورزش کردن و حفظ سلامتی، می‌توانیم به هم‌وطن‌های خود کمک کنیم.» این چهره محبوب فوتبال ایران که در سال‌های اخیر در تیم‌های پایه باشگاه هامبورگ در سمت مربی‌گری فعال بوده است، خاطرنشان می‌کند: «مخصوصا کودکانی که در ایران هستند، احتیاج به کمک دارند‌. همچنین آن عزیزانی که در ایران به خاطر جرائم غیرعمد در زندان هستند.»

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

مهدوی‌کیا این فراخوان را به زبان‌های فارسی و آلمانی منتشر کرده است. وی مخاطبان خود برای شرکت در این کارزار را در «سراسر دنیا» می‌بیند. مهدوی‌کیا ضمن توضیح روش ثبت و جمع‌آوری آمار دویدن هر نفر از طریق استفاده از یک نرم‌افزاری که مخصوص فعالیت‌های ورزشی است، از شمارش "کیلومتر برای آزادی" می‌گوید.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه می‌افزاید: «آن عزیزانی که در شهرهای آلوده هستند، خیلی مواظب باشند. با مشورت پزشک یا اصلا در این کمپین شرکت نکنند. امیدواریم که در کنار هم، اتفاق خوبی را رقم بزنیم. شما فقط باید بدوید و پیاده روی کنید. کیلومترها روی هم جمع می‌شود و به صورت دسته جمعی ثبت می‌شود. وقتی که ما به یک عدد مشخص برسیم، قرار است آن کار خیر را که آزادی یک زندانی یا کمک به کودکان سرزمین‌مان هست، انجام دهیم.»

اما چه انگیزه اجتماعی، سیاسی و مالی پشت این کمپین قرار گرفته است؟ کوروش بازیار، مربی فوتبال پایه در آلمان در گفت‌و‌گو با دویچه‌وله فارسی می‌گوید: «هدف این کارزار، کمک به کودکان بی‌سر‌پناه در ایران و نیز آزادی بازداشت‌شدگانی است که به دلیل مسائل مالی در زندان‌های ایران به سر‌می‌برند.»

پرسشی که در چارچوب این کمپین هنوز به آن پاسخ داده نشده، معرفی حامیان مالی این کارزار است که بابت هر کیلومتری که دویده و یا راه‌پیمایی می‌شود، یک پاداش مالی در نظر گرفته‌اند. به نظر می‌رسد که برخی از علاقمندان شرکت در این کارزار، مشارکت خود در آن را مشروط به آشنایی به مشخصات منبع مالی کمپین می‌دانند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy