Wednesday, Jan 6, 2021

صفحه نخست » نامه احمدی نژاد به روحانی: جنگ قریب الوقوع است

ahmadinejad.jpg بی‌بی‌سی فارسی - محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران درباره وقوع "یک جنگ قریب الوقوع" در منطقه هشدار داده و از مسئولان کشور خواسته تا به طور "عاجل" از وقوع جنگ جلوگیری کنند.

کانال تلگرامی محمود احمدی‌نژاد این نامه را که دهم دیماه نوشته، امروز منتشر کرده است.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران در این نامه نوشته "وقوع یک جنگ مخرب جدید در منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس برنامه‌ریزی شده و در مسیر اجرای قریب الوقوع قرار گرفته است".

در بخشی دیگری از این نامه آمده "بر همه مقامات و مسئولین فرض است که با اتّخاذ تدابیر لازم و عاجل از وقوع جنگ جلوگیری نمایند".

او گفته واضح است هر نوع جنگ "صرفا به ضرر منافع ملت‌ها و کشورهای منطقه است".

گاهشمار تنش‌های اخیر ایران و آمریکا

در روزهای گذشته در آستانه نخستین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس، تنش میان ایالات متحده و ایران مجددا بالا گرفت.

مطالب بیشتر در سایت بی‌بی‌سی فارسی

در این مدت، مقام‌های ایران و آمریکا یکدیگر را به اقدامات تحریک کننده متهم کردند و نسبت به پیامدهای هر گونه تعرض یا آتش‌افروزی هشدار دادند.

مقام‌های آمریکایی در روزهای اخیر به رسانه‌ها در این کشور گفته بودند که به اطلاعاتی درباره آمادگی ایران برای حمله به نظامیان ایالات متحده و منافع متحدان آن در عراق یا دیگر مناطق خاورمیانه دست پیدا کرده‌اند.

علاوه بر این، در پی حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به ایران هشدار داده بود. وزارت خارجه آمریکا هم گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران را به انجام این حمله متهم کرد.

در ادامه این تنش‌ها، دو بمب افکن بی- ۵۲ امریکایی که قابلیت حمل سلاح هسته‌ای دارند، از آمریکا به خلیج فارس پرواز کردند و هدف از پروازها هشدار به حکومت ایران در رابطه با هرگونه اقدام احتمالی علیه منافع آمریکا عنوان شد.

این اقدامات آمریکا با اعتراض ایران مواجه شد و جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران آمریکا را متهم کرد که در پی بهانه‌سازی برای حمله به ایران است.

وزیر خارجه ایران بعدتر در توئیتی به رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد که "هرگونه آتش‌افروزی با آتش متقابل ایران مواجه خواهد شد، به خصوص علیه همان بهترین دوستانت".

مقام‌های نظامی ایران نیز در این مدت بارها نسبت به عواقب هر حمله‌ای به ایران هشدار دادند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy