Friday, Jan 8, 2021

صفحه نخست » پرواز بمب افکن‌های بی۵۲ در یک مأموریت جدید برای بازدارندگی ایران

B52.jpg العربیه - به گزارش سی ان ان، در چهارمین استقرار و نمایش قدرت نیروی هوایی آمریکا با هدف ارسال پیام به ایران در دو ماه گذشته، ارتش ایالات متحده دو بمب افکن بی ۵۲ را از پایگاه خود در آمریکا به خاورمیانه منتقل کرد.

نیروی هوایی در بیانیه‌ای گفت که این تازه ترین مأموریت، «برای نشان دادن تعهد مستمر ارتش آمریکا به امنیت منطقه‌ای و جلوگیری از تجاوز» است.

این در حالی است که انتظار می‌رود ایران هنوز در صدد پاسخگویی به قتل قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس باشد.

این اقدام همچنین نشان می‌دهد که هیچ گونه سهل انگاری در کارزار بازدارندگی ایالات متحده وجود نخواهد داشت زیرا سطح تنش‌ها در کمتر از دو هفته قبل از روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری منتخب، همچنان بالا است.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

ماموریتی ۳۶ ساعته

به همین منظور، خدمه بمب افکن‌های بی ۵۲ در یک مأموریت ۳۶ ساعته بدون وقفه از پایگاه نیروی هوایی مینوت در داکوتای شمالی به خلیج، پروازی رفت و برگشتی داشتند تا با نشان دادن توانایی استقرار قوای جنگی خرد کننده در بازه زمانی کوتاه، پیام واضحی از بازدارندگی را ارسال کنند.

در این زمینه، یک مقام دفاعی گفت: «ما همچنان شاهد افزایش سطح آمادگی در سیستم‌های دفاعی ایران هستیم و هنوز نشانه‌هایی از برنامه‌ریزی پیشرفته برای حملات احتمالی در عراق داریم، هرچند مشخص نیست که آیا آنها قادر به انجام هر گونه حمله در هر زمان در منطقه هستند یا نه.»

نکته قابل توجه این است که واشنگتن در این نمایش قدرت بازدارندگی، حضور نظامی خود در خاورمیانه را تقویت کرده است که شامل ارسال بمب افکن‌های بی ۵۲ با توانمندی‌های هسته‌ای به منطقه، اعلام عبور زیردریایی هسته‌ای از نزدیکی آب‌های خلیج و تصمیم دونالد ترامپ برای تمدید مدت حضور ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» در منطقه است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy