Monday, Jan 11, 2021

صفحه نخست » شدت گرفتن اختلافات میان خانواده بشار اسد بر سر بقای او در قدرت

assad_011121.jpgالعربیه - بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، روز یکشنبه 10 ژانویه بار دیگر ضربه محکمی به رامی مخلوف پسر دایی میلیاردر خود وارد کرد مخلوف روز یکشنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت، مقامات رژیم بشار اسد با کلاهبرداری املاک و خانه او را با قراردادهای جعلی فروخته‌اند.

او در پوستری که در فیسبوک نشر داد افزود، حتی به خانه‌ای که در آن زندگی می‌کند هم رحم نکرده و به این ترتیب او بی‌خانمان شده است.

رامی مخلوف در نامه‌ای خطاب له بشار اسد که عنوان رئیس شورای عالی قضایی نظام در سوریه است، گفت که «ثروتمندان جنگ» اموال او را مصادره و حتی خانه او و خانه فرزندانش را نیز فروختند. او افزود آنها بلاخره تهدیدات خود را عملی کردند چون به گفته او پیشتر حاضر نشد تا شرکت‌هایش را به آنها تسلیم کند. او گفته است که تمام این اقدامات غیر قانونی و از طریق جعل مدارک صورت گرفته است.

مخلوف افزود كه مأموران امنیتی مقامات رژیم شبانه به یكی از دفاتر وی یورش بردند و تمام اسناد و مدارک شركت‌هایش را ضبط كردند. او خطاب به اسد گفت: «چرا شما یا هیچ ارگان عمومی دیگری متوجه و مراقب چنین رفتاری نمی‌شوید؟».

باند «ثروتمندان جنگ» که از ارگان‌های امنیتی حمایت می‌شوند

از نامه ارسالی رامی مخلوف چنین بر می‌آید که مقامات امنیتی و قضایی رزیم اسد تمام دارایی مخلوف در سوریه را مصادره کرده‌اند.

طبق آنچه مخلوف ذکر کرده روند مصادره اموال و شرکت‌هایش و حتی خانه‌اش از طریق قراردادهای جعلی و آژانس‌های جعلی فروخته شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

او همچنین گفته است نهادهای امنیتی وکلای دادخواهی او را تهدید کردند. او فاش کرد که از سوی مافیای «ثروتمندان جنگ» کحاصره شده است.

البته مخلوف پیشتر هم گفته بود باندهایی که اموال او را مصادره می‌کنند، دارای قدرت امنیتی گسترده‌ای هستند، که نشان می دهد طرف واقعی او رژیم پسر عمه‌اش بشار اسد است و نه شخص دیگری است.

مخلوف پنجشنبه گذشته از سوری‌ها خواست برای حل بحران اقتصادی کشورشان و پیروزی بر همه کسانی که به آنها ظلم کردند، دعا کنند. او خود در آخرین ویدیوی ضبط شده در فیس بود به قول خودش علیه کسانی که به او ظلم کردند دعا کرد.

شدت گرفتن اختلاف میان بشار اسد و پسر دایی‌اش تا این حدود که به فروش خانه رامی مخلوف رسیده است نشان می‌دهد که منشا اختلاف بین بشار و رامی دورتر از مسائلی مالی است و به کشمکش و نزاع بر سر قدرت در این کشور و آینده سیاسی است.

یک منبع به العربیه گفت که رامی و پدرش محمد به دنبال تداوم نقش خود در رژیم و سیاست هستند. آنها اعتقاد دارند که اسد باید قدرت را ترک کند.

طبق گفته یک شخصیت نزدیک به رامی مخلوف و پدرش واقعیت اختلافات میان بشار اسد و رامی که از اواخر سال 2019 و آوریل سال گذشته به اوج رسید، بر سر قدرت است بشار اسد رامی مخلوف در ویدیوهایی که بعد آنها را حذف کرد رژیم اسد را تهدید کرد.

محمد مخلوف از بشار اسد خواسته بود که او حاضر است با طرف‌های سیاسی سوریه صحبت کند و نقش میانجی را ایفا کند اما به شرطی که اسد از قدرت کناره‌گیری کند تا بتوان راه حلی فوری برای سوریه ایجاد کنند.

مخلوف: بشار اسد مانند همه در این جنگ بازنده است

رامی مخلوف در چهاردهم ماه گذشته در یک پست نوشت که افرادی در رژیم سوریه او را «مخالف رژیم» می دانند. او همچنین تاکید کرد که در بحران و جنگ سوریه همه بازنده هستند حتی بشار اسد نیز هم باخته است.

گفتنی است که رامی مخلوف در وهله اول جناح اقتصادی و مالی خانواده اسد به شمار می‌رفت اما بر اثر اختلافاتی که بین او و پسر دایی‌اش بشار اسد که از اواخر سال 2019 زمانی که اسد می‌خواست بخشی از اموال او را تصاحب کند، بوجود آمد. مخالفان سوری می‌گویند اموال رامی مخلوف در اصل از جیب مردم سوریه به سرقت رفته و به دست مخلوف رسیده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy