Monday, Jan 11, 2021

صفحه نخست » بازداشت یک نظامی به اتهام قتل مدیر شرکت دانش‌بنیان

wire11-2.jpg ایران وایر - ۱۹آبان ۱۳۹۹ مردی ۳۷ساله به نام «دانیال یزدانی» با دوست جدیدش نام «منصور» به ویلایی در دماوند رفت اما پس از آن هیچگاه به خانه برنگشت. منصور که افسر یکی از ارگان‌های نظامی است در تحقیقات اولیه پلیس گفته بود که به همراه دانیال به ویلایی در دماوند رفته بود و شب را آنجا گذراندن و روز بعد به تهران بازگشتند. با این حال در بازجویی های جدید، منصور از قتل «غیرعمد» دانیال سخن به میان آورده است.

به گزارش همشهری، پیش از اعتراف اخیر منصور، خانواده دانیال معتقد بودند که او حقیقت را کتمان می‌کند. با احضار دوباره دانیال و اظهارات متناقض او روایت جدیدی از ماجرا به دست آمد. منصور در اظهارات جدید خود گفت: «شهریورماه بود که با او آشنا شدم و زمان زیادی از دوستی ما نمی‌گذشت. او برای انجام کاری به محل کار من آمده بود که همین باعث آشنایی ما شد. با یکدیگر رفت‌وآمد داشتیم تا اینکه آخرین‌بار قرار شد با خودروی من به ویلایم در دماوند برویم. با او در تهران قرار گذاشتم. وقتی آمد، سوار خودرو شد و به سمت ویلا راه افتادیم.»

nezami.jpg👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

منصور به دلیل شغل نظامی که دارد، مجوز حمل سلاح را داشت. او گفته است که در روز حادثه در ویلا در حال تمیز کردن اسلحه خود بود که ناگهان گلوله‌‌ای شلیک شد و به دانیال خورد: «او خون‌آلود روی زمین افتاد و وقتی بالای سرش رفتم متوجه شدم که فوت شده است. خیلی ترسیده بودم. مرگ او کاملا اتفاقی و یک حادثه بود. از ترسم تصمیم گرفتم جسد را به بیرون از ویلا منتقل کنم. سعی کردم آن را به سمت ماشین ببرم اما خیلی سنگین بود و زورم نمی‌رسید. به همین دلیل فکری به سرم زد.»

او گفته است که جسد دانیال را مثله کرده و داخل نایلون گذاشته است: «شب را در ویلا ماندم و صبح درحالی‌که جسد مثله شده دانیال در صندوق عقب ماشینم بود، به سمت تهران حرکت کردم. یک راست به محل کارم رفتم، اسلحه را تحویل دادم و برای انجام ماموریت کاری به سمت جاده قم رفتم. جسد مثله شده را در بیابان‌های جاده قم انداختم و چون می‌ترسیدم گیر بیفتم به کسی چیزی نگفتم.»

تاکنون ماموران موفق به یافتن جسد مثله شده دانیال نشدند. خانواده دانیال از منصور شکایت کرده‌‌اند و گفته‌های او را «غیرمنطقی» دانستند.

برادر دانیال در این باره به همشهری گفته است: «دانیال شهریورماه با متهم آشنا شده بود. آن طور که من متوجه شدم برای پیگیری ماجرایی به محل کار متهم رفته بود که با یکدیگر آشنا شدند. من از ارتباطات او با متهم بی‌خبر بودم اما تا جایی که می‌دانم هیچ خصومتی با یکدیگر نداشتند. برادرم نه‌تنها با او بلکه با هیچ فرد دیگری اختلافی نداشت.»

برادر دانیال با اشاره به اینکه جسد برادرش تاکنون پیدا نشده است توضیح داد: «اگرچه متهم اعتراف کرده که مرگ او یک حادثه بوده است اما من احتمال می‌دهم که حقیقت را کتمان می‌کند. اگر حادثه بوده چرا پس از آن تصمیم گرفته پیکر برادرم را مثله کند؟»

وی گفته بود: «برادرم به‌تازگی یک شرکت تأسیس کرده بود. کارش تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان بود. مدت‌ها بود که برای تاسیس شرکت تلاش کرده و زحمت کشیده و تازه چند ماهی بود که موفق به راه‌اندازی شرکت شده بود. او مجرد و لیسانسه بود و از روزی که ناپدید شد تصاویرش را در فضای مجازی مانند اینستاگرام منتشر کردیم. حتی برخی هنرمندان و سلبریتی‌ها تصویر برادرم را استوری کردند تا شاید پیدا شود غافل از اینکه او جان‌باخته بود.»

منصور به عنوان متهم بازداشت شده است و تحقیقات پلیس در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy