Sunday, Jan 10, 2021

صفحه نخست » داربی جذاب؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رسیدند + فیلم

bbc11.jpgبی بی سی فارسی - دیدار استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران با تساوی دو بر دو به پایان رسید. این مسابقه یکی از جذاب‌ترین و سریع‌ترین بازی‌های این دو تیم در سال‌های اخیر بود.

استقلال این بازی را با این ترکیب آغاز کرد: رشید مظاهری، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، محمد نادری، احمد موسوی، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی، آرش رضاوند، ووریا غفوری، مهدی قائدی و ارسلان مطهری.

در ترکیب استقلال، نکته اصلی بازگشت محمد نادری به دفاع چپ و بیرون رفتن محمد دانشگر از ترکیب بود. نادری که همین تابستان از پرسپولیس به استقلال پیوست، در ابتدای فصل چند بازی برای استقلال انجام داد و بعد مصدوم شد.

شیخ دیاباته نیز که هفته گذشته در نیمه دوم به میدان رفت، بازهم بازی را از روی نیمکت آغاز کرد تا ارسلان مطهری از ابتدا در راس خط حمله قرار بگیرد.

پرسپولیس بازی را با این ترکیب شروع کرد: حامد لک، جلال‌حسینی،محمد‌حسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، کمال‌ کامیابی‌نیا، میلاد سرلک،احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی.

با این ترکیب به نظر می‌رسید که یحیی گل‌محمدی در خط حمله هنوز به ترکیب دلخواه‌اش نرسیده، این بار با تغییر سیستم سعی کرد این مشکل را برطرف کند. تغییر بزرگ در ترکیب پرسپولیس نسبت به بازی هفته قبل مقابل سپاهان، حضور مهدی عبدی و بیرون رفتن امید عالیشاه از ترکیب بود.

استقلال مثل داربی قبلی که با گل زودهنگام مهدی قایدی جلو افتاده بود، این بار با ضربه زیبای ارسلان مطهری بازی را یک بر صفر کرد.

نکته ویژه دیگر اینکه پرسپولیس باز هم با سیستم ۲-۴-۴ بازی را آغاز کرد و احمد نوراللهی زوج مهدی عبدی در خط حمله بود و وحید امیری و احسان پهلوان هافبک‌های کناری این تیم.

نیمه دوم را استقلال با یک تعویض هجومی آغاز کرد و شیخ دیاباته بجای احمد موسوی برای استقلال وارد زمین شد.

اما این پرسپولیس بود که توانست روی شوت مهدی عبدی در دقیقه ۵۱ بازی را به تساوی بکشاند.

پرسپولیس در دقایق بعدی هم تیم برتر زمین بود. خط دفاع متزلزل استقلال در نیمه دوم، باز هم با اشتباهات فردی عارف غلامی و وریا غفوری، به پرسپولیس فرصت خلق موقعیت داد و این بار وحید امیری در دقیقه ۶۶ با یک بغل پا بازی را دو بر یک به سود پرسپولیس کرد.

در آخرین لحظات بازی شیخ دیاباته دروازه پرسپولیس را باز کرد اما داور خطای آفساید اعلام کرد. اما این مهدی قایدی بود که در آخرین ثانیه‌های بازی دروازه حریف را باز کرد تا مسابقه ۲-۲ مساوی شود.

با این تساوی استقلال با ۱۹ امتیاز از ۱۰ بازی در رتبه دوم جدول باقی ماند و پرسپولیس با ۱۲ امتیاز از ۸ مسابقه در رتبه هشتم ایستاد.

داربی تهران درحالی مثل تقابل قبلی دو تیم، با تساوی ۲-۲ به پایان رسید که نیمه دوم برخلاف نیمه اول، پر از شوت درچارچوب و موقعیت‌های گل بود.

نیمه اول فقط یک شوت درچارچوب ثبت شد که منجر به گل استقلال شد. در نیمه دوم هفت بار دیگر ضربات در چارچوب بود اما جالب است که استقلال درمجموع بازی را با دو شوت در چارچوب به پایان رساند؛ دو ضربه‌ای که هر دو تبدیل به گل شد اما سهم پرسپولیس از شش ضربه درچارچوب هم دو گل بود.

هرچند فکری با فرستادن دیاباته به میدان، سعی داشت نیمه دوم را هجومی آغاز کند اما این پرسپولیس بود که استقلال را عقب راند و در نیمه دوم غیر از دو گل عبدی و امیری، بارها صاحب فرصت گلزنی شد. نوراللهی به تنهایی دو فرصت گل بسیار خوب را از دست داد.

استقلال در دقایق پایانی رو به بازی مستقیم آورد و سرانجام روی حرکت تکنیکی ویژه مهدی قایدی در محوطه جریمه پرسپولیس، به گل رسید.

نیمه اول استقلال درمجموع تیم برتر میدان بود اما در نیمه دوم پرسپولیس بر جریان بازی مسلط شد و به بازی برگشت، هرچند موفق به کسب سه امتیاز نشد. این تساوی برای استقلال بهتر از پرسپولیس بود. تیم گل محمدی حالا در چهار بازی پیاپی متوقف شده و نتوانسته پیروز شود.‎



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy